Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eucalyptus


geedee

Aanbevolen berichten

Zojuist de mijne flink gesnoeid.

 

Gister las ik dat je dat beter in de zomer kan doen dan in het voorjaar, omdat de wonden beter genezen als het warm (en droog) is.

(Ik vind het nog wel warm genoeg en de regen valt sowieso in het Westen 😁).

 

Er stond ook dat je max. 20% mag wegsnoeien, maar die van mij groeit zo hard dat ik zeker de helft weghaal.

Ik doe het blad in de legnesten van de kippen, tegen de luis.

  • Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later ...
  • 4 maanden later ...

Stekken van Eucalyptus gaat alleen goed onder professionele omstandigheden (op warmte en met nevelinstallatie). Lang niet alle Eucalyptus soorten kunnen gestekt worden. Of de meer winterharde soorten als neglecta en dalrympleana gestekt kunnen worden weet ik niet. De E. gunni wordt tegenwoordig meestal wel door stek vermeerderd.

 

Zaad van Eucalyptus soorten moet vers zijn anders kiemt het slecht tot niet (eigen ervaring)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jorieke123 zei:

Nee dat lukt (mij) voor geen meter. Maar hier 'om de hoek' zit een kweker die elk jaar weer een boel verschillende soorten heeft. Ik kan er zo een keer 1 voor je halen als je wilt. 

 Ooh super, ik hoop naar de mtfd te gaan en wil er dan heel graag een paar snelgroeiend winterharde willen bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...