willemGN Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Wie wil er enthout ruilen / uitwisselen? Ben zelf nieuw, dus bij mij zal het niet direct tegen enthout zijn, maar iets anders Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Wat wil je dan uitwisselen?/ Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
willemGN Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 Nou... voor dit jaar heb ik zelf nog niet veel, omdat zomer '12 voor het eerst chipbudden gelukt is bij appels. Daar ligt ook mijn primaire focus. Van daaruit wil ik naar kweepeer en Nashipeer in een later stadium. Dus mijn ent/ uitgangsmateriaal is erg pril en... er is wat verkeerd gegaan bij het verplaatsen afgelopen voorjaar, waardoor ik niet kan garanderen dat je krijgt wat je besteld/ ik uitruil, daar heb ik een hekel aan. Ik zal daarvoor nog even 2 jaartjes geduld moeten hebben om dat weer terug te detimineren. Een van de soorten die ik wel duidelijk kan onderscheiden is Niedzwetskyana, variëteit “Dries”, een roodvlezige soort. Ik ben op het moment ook niet zoekend, naar zomaar alles, maar bijvoorbeeld naar soorten om sap te maken, of koken, daarnaast sta ik open voor bijzondere soorten door vorm, kleur oid. EDIT: Ik zag dat ik van deze twee kweeperen nog wel enthout ter beschikking kan stellen voor nu Een kwee-appel en een kwee-peer Ik ben ook bereid om een vergoeding te geven, of iets anders in overleg.Overigens ben ik zelf meer voorstander van uitwissellen medio augustus, voor chipbudding, omdat daarmee de resultaten beter zijn(bij mij) HEt enten van najaar 2012 heeft mij op 2 (uit 48 onderstammen na) niet veel opgeleverd. Daarnaast dacht ik een topic te openen, waardoor het ruilen van enthout ook wat overzichterlijker is, daar houden we toch wel van? Quote [*] Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Wij hebben div soorten appels en peren /pruimen .nashipeer de japanse en de chinese en kweepeer. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts