Geplaatst: 26 oktober 201311 j Hallo allemaal !! Ik ben Eddy en woon in Almere en ben sinds kort begonnnen met een moestijn , deze heb ik gehuurd in een kas van een voormalige rozenkweekerij in Almere buiten en de opervlakte van mijn tuintje is circa 55 vierkante meter , genoeg om veel te verbouwen. In deze kas kom ik veel culturen tegen uit alle werelddelen van onze aarde wat erg leuk is en mij de kans geeft om veel te leren over tropische groente en fruit soorten en deze ook daadwerkelijk te gaan verbouwen, ik ben hier echter nog een leek in maar de mensen die daar ook een tuintje hebben zijn erg behulpzaam en bereid om goed advies te geven en regelmatig ook zaden en of stekken .Op dit moment heb ik andijvie ,sla, paksoi en diverse kruiden in de tuin staan en vindt het verbaasend dat dit groeit als kool en wat ik van andere hoor is dat je nagenoeg de hele winter kunt blijven verbouwen.Ik zal binnenkort een poging doen om een aantal fofo's op het forum te plaatsen om jullie meer indruk te geven.
Geplaatst: 26 oktober 201311 j Welkom en een mooie oogst. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 26 oktober 201311 j Welkom ! En leuk hoor ! We hadden hier 2 jaar terug al van het initiatief gehoord ja. Leuk ! Laat de foto's en de verslagen maar komen ( je kan je eigen blog openen hier )
Geplaatst: 26 oktober 201311 j Welkom.Je bent een geluksvogel met zoveel culturen om je heen..Het moet dan toch mogelijk zijn, te vertellen, dat er meer is dan boerenkool,sla en andijvie. Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst!
Geplaatst: 27 oktober 201311 j Welkom Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Geplaatst: 28 oktober 201311 j Hallo Eddy, welkom! Gaaf, in een grote kas kunnen verbouwen! Het is toch weer anders dan in een kleine kas aan huis of op je volkstuin lijkt me, omdat een grote kas door zijn afmetingen toch een soort klimaat onderhoudt, wat een kleine kas niet kan. Ik zie uit naar je (beeld)verslagen! Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Geplaatst: 29 oktober 201311 j Welkom op het forum.Dat is weer heel iets anders: een tuin in een grote kas.Ik ben benieuwd naar je foto's en verhalen.Succes!
Geplaatst: 4 november 201311 j Welkom op dit forum! “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.