Geplaatst: 26 oktober 201311 j Hallo allemaal !! Ik ben Eddy en woon in Almere en ben sinds kort begonnnen met een moestijn , deze heb ik gehuurd in een kas van een voormalige rozenkweekerij in Almere buiten en de opervlakte van mijn tuintje is circa 55 vierkante meter , genoeg om veel te verbouwen. In deze kas kom ik veel culturen tegen uit alle werelddelen van onze aarde wat erg leuk is en mij de kans geeft om veel te leren over tropische groente en fruit soorten en deze ook daadwerkelijk te gaan verbouwen, ik ben hier echter nog een leek in maar de mensen die daar ook een tuintje hebben zijn erg behulpzaam en bereid om goed advies te geven en regelmatig ook zaden en of stekken .Op dit moment heb ik andijvie ,sla, paksoi en diverse kruiden in de tuin staan en vindt het verbaasend dat dit groeit als kool en wat ik van andere hoor is dat je nagenoeg de hele winter kunt blijven verbouwen.Ik zal binnenkort een poging doen om een aantal fofo's op het forum te plaatsen om jullie meer indruk te geven.
Geplaatst: 26 oktober 201311 j Welkom en een mooie oogst. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 26 oktober 201311 j Welkom ! En leuk hoor ! We hadden hier 2 jaar terug al van het initiatief gehoord ja. Leuk ! Laat de foto's en de verslagen maar komen ( je kan je eigen blog openen hier )
Geplaatst: 26 oktober 201311 j Welkom.Je bent een geluksvogel met zoveel culturen om je heen..Het moet dan toch mogelijk zijn, te vertellen, dat er meer is dan boerenkool,sla en andijvie. Een theorie blijft een hypothese tot deze aan de praktijk wordt getoetst!
Geplaatst: 27 oktober 201311 j Welkom Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl