Ga naar inhoud

Wortel Atomic Red (Daucus Carota)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij vreekens staat een zaaitijd van april-mei

En bij zaden en zo geven ze een zaaitijd aan van februari tot november

Wie weet wat ik nu aan moet houden?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Staat er niks op het pakje (of heb je een gripzakje gekregen)? Mogelijk heeft één van de twee gewoon één vaste tijdsperiode vermeld waarin wortels gezaaid kunnen worden, zonder specifiek op het ras te letten. Het is nu erg laat om nog wortels te zaaien dus november zal zeker niet correct zijn (augustus is meestal echt wel het einde van de zaaitijd).

Geplaatst:

Ik heb inderdaad een gripzakje gekregen

Vreekens heeft een zomer en winterwortels indeling

Dus voor beiden een zaaitijd

En bij zaden en zo waar ze ook wegkomen staat het volgens mij ras gebonden

Maar daar staat bij de ene groente wel info en bij de andere niet dus weet ook niet of dat allemaal klopt

Maar kan het niet zo zijn dat de zaaitijd zo laat nog wel kan omdat de Atomic red een winter wortel is?

(Gewoon een beredenering van een leek... )

Groetjes Loraine

Geplaatst:

Ik had ze verleden jaar van daar. Eerder een verder-in-het-seizoen-wortel dan een ,vroegere, zomerwortel die je in maart zaait. Jong geoogst is ze nog niet heel lekker. Mag dus wat langere groeitijd hebben en oogsten als ze echt volgroeid zijn. Ik zou ze niet voor pakweg mei/juni zaaien, de volgende keer, en rond september/oktober/november oogsten.

De algemene zaaitijd die op dat pakje staat is wel erg optimistisch, zoals helaas erg vaak op zaaizakjes! Misschien zou het allemaal net kunnen als je ook je worteltjes in een kasje of aanbouw-serre teelt. Buiten zaai ik mijn wortels echt niet voor april en dan nog eerder midden april, dan het begin. En na half augustus acht ik het ook niet meer zo zinvol om ze buiten te zaaien: wordt niet meer een flinke wortel. Maar ik heb kleigrond....op zand zou in het voorjaar een a twee weken vroeger waarschijnlijk wel kunnen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Weknow ik dank u

Ik heb genoteerd

Zaaitijd: mei - juni, eind april voor zandgrond

Vooral niet te vroeg oogsten dan is de smaak nog niet optimaal

Groetjes Loraine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...