Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De schaal en de fles en de pot zijn allemaal afgedekt hoor. Maar dan zie je niks op de foto he ?

Geplaatst:

Foto !!

Nog een keer Nynkef. Want ik raak echt de draad kwijt ff. Je hebt moer staan op appelsap, waar je een scheutje wijn bij hebt gedaan ( zie een aantal posts van jou terug ) Dat was moer van jezelf toch ? ( een beginnende moer ? ) Je hebt van mij moer gekregen die oorspronkelijk van Jet was, dat was een appel-moer. Die heb je nu op wijn staan ? En die groeit duidelijk zichtbaar ?

Onder welke condities heb je die staan ?

Geplaatst:

ik heb zelf een moer gekweekt op appelsap en die ben ik nu langzaam aan het omvormen naar een wijnazijnmoer omdat ik eigenlijk nooit appelsap heb of drink. hij/zij groeit goed. De smaak van het vocht is nog voornamelijk zoet.

Daarnaast de moer van Jet, daarvan meende ik dus dat het een wijnazijnmoer was en die heb ik op wijn staan. Die groeit ook goed, eigenlijk nog beter. De smaak is heerlijk zuur.

De beide moeren staan in een kast in de woonkamer, het is daar ongeveer 16-17 graden en behoorlijk schemerig. Allebei afgedekt met maar een beetje zuurstoftoevoer.

Geplaatst:

Misschien moeten we onze moeren een naam/nummer gaan geven naar afkomst... Ik voel namelijk nog véél meer verwarring opkomen...

Die van mij komt van Jet, daarna van Bit en is een appelmoer... hoe noemen we die dan bijvoorbeeld?

Dan is Jet nr 1, Bit nr 2 en heb ik generatie 3 = 0-J1/B2/E3 Appel... oid

Dan wordt die van Thea bijvoorbeeld 0-J1/B2/T3 Appel ....

De 0 heb ik er voor gezet vanwege de Buurman van Jet waar het spul vandaan komt... of moet de B van Buurman er dan ook bij?

Zoiets? Of is dat dan alweer té ingewikkeld?

Of zet ik de Appelazijn oorsprong vooraan het rijtje, omdat ie zo begonnen is?

bv A-B0/J1/B2/E3

Want wil mijn A-B0/J1/B2/E3 ook gaan omvormen tot rode wijnmoer en het is dan wel handig om te kunnen volgen welke moer en methode van Nynke ik in de gaten moet houden...

Haar moeren zouden dan bijvoorbeeld de volgende code kunnen meekrijgen:

De zelfgemaakte:

A-N0-RW

Die van Jet:

A-B0/J1/B2/N3-RW

Met de RW op het eind omdat ze hem heeft omgevormd naar Rode Wijn...

Mijn moer zou dan op den duur bijvoorbeeld A-B0/J1/B2/E3-RW kunnen gaan heten...

Als ik er dan weer een stuk afhaal voor persoon X dan heet dat stuk dan weer:

A-B0/J1/B2/E3-RW/X4

Dit natuurlijk alleen om onderling onze moeromvormverrichtingen goed te kunnen volgen...

Geplaatst:
Daarnaast de moer van Jet, daarvan meende ik dus dat het een wijnazijnmoer was

Het kán mijn fout zijn , dat ik het je niet goed had verteld, maar de moer die je van mij hebt, en dus van Jet kwam, dat was een appelmoer. Ik héb wel een wijnmoer van Jet, maar die doet helemaal niks, dus niemand heeft die nog via mij gekregen. Alleen die appelmoer gaat als een tierelier.

Inderdaad verwarring alom, en Erny doet er nog een schepje bovenop Thnx Erny.

Jet. Aan jou de vraag : Hoe staat het met jouw rode-wijn-moer ? Laat die enige progressie zien ?

Geplaatst:

Graag gedaan! Was juist bedoeld om verwarring wég te nemen.

De rode wijnmoer van Nynke heeft daarom háár naamletter meegekregen omdat zij die zelf heeft opgekweekt vanaf nul. RW-N0 dus... Helemaal duidelijk...

De rode wijn moer van Jet waar je naar vraagt heet dan:

RW-B0/J1/B2

Hartstikke handig toch?

Geplaatst:

Ik heb geen moer meer op appel, alleen op wijn. De moer zelf ziet er wel levend uit..maar de wijn geeft een vaag grijzig vliesje.

Ik weet het even niet...

Erny, heb je van de azijn geproefd?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee, ik nog niet... ik moet nog ff wennen... durf nog niet eens eraan te ruiken... En heb het potje met moer A-B0/J1/B2/E3 ook pas gisteren uit het huisje (<10 gr) opgehaald alwaar ik 'm vorige week vergeten had...

Morgen eerst maar eens op zoek naar bio-appelsap om haar te voeren... óf ga ik haar gewoon gelijk wijn geven... ?

Geplaatst: (aangepast)

bio-appelsap ongepastureerd..

(ik bedoelde het proeven een beetje cynisch naar aanleiding van je naamgevingen

Maar goed mijn VA(voormalig appelsap) NW( nu op wijn staande) B0-J1 (VA-NW-B0-J1) is direkt van de sap op de wijn gegaan..daar heb ik een beetje spijt van maar kan het niet meer veranderen. Ik raadt je methode Nynke aan (MN) langzaam wijn toevoegen. De wijn in mijn azijnpot ruikt trouwens lekker zuur )

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou ja... Nynke had al wel geproefd... dus...

Maar gezien jíj die appelmoer in de wijn hebt gegooid zou jouw code dan:

A-B0/J1-RW

moeten zijn...

Maar goed ik ga de MN doen... slokje voor slokje...

Geplaatst:

Ik heb er al wel restjes witte wijn voor weggezet. Ga dat binnenkort doen ja. ( witte wijn is bij mij gewoon witte wijn, en niet speciaal zoete wijn, wat natuurlijk óók zou kunnen , variant xaaB06-EF )

Geplaatst:

Ik heb het geproeft doe elke dag een eetlepel met appelazijn naar binnen glijden heerlijk.

Ik heb een troebele appelazijn gekocht en deze op de vers geperste appels gelegt.

Heb een moer van Jet via Bit deze groeit als kool op de verse geperste appelssap.

En een verse geperste appelsap met sharon fruit en deze groeit ook.

Heb ook kweeperen geperst met die gekochte appelsap troebel deze doet niet zo veel.

Ik wil wel op de witte wijn zetten maar dat duurt nog even.

Om de verwarring groter te maken .

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Is er iemand die genoeg moer heeft om ook wat op witte wijn te zetten?

Dat zou best wel kunnen, dat wordt dan een stukje zelfgekweekte appelazijnmoer, die ik nu dus aanleng met een beetje rode wijn. Ik zou daar de helft van kunnen afhalen en in een beetje witte wijn plaatsen Wil je dat graag ?

Geplaatst:

Ja, vooral voor het experiment, maar ook omdat ik best wel van witte wijnazijn hou..ik ben benieuwd of het werkt..( en kan er misschien later weer een stukje van terug krijgen)

Geplaatst:

Hier 2 foto's van de moeren van Nynkef ( ze kan zelf geen foto's plaatsen via haar pc )

De 1e is een moer, door haar zelf laten groeien op appelsap, met wat rode wijn, die nú op witte wijn staat.

De 2e is een moer, van de appelsap-moer van Jet , via mij, door haar op rode wijn gezet; duidelijk wél een cultuur die dus leeft.

1e:

cid59BA4BCC-251A-478F-9F64-4A1FBB33794873231389005188.jpg

2e:

cid02C4D41B-37C4-479F-A691-9E0DE1650E8F90321389005207.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...