Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ervaring met de Vaccinium 'Red Candy'?

Chrones

Recommended Posts

Zekers, ik vind de witte bloempjes leuk en de rode bessen lijken ook nog is erg leuk, ik dacht zelf als verwerking ook.

Je verkoopt ze zelf niet hè?

THanks voor je mening! Ik had jam in gedachten om te maken ervan, maar ook gewoon voor de sier, heb een strook van 5 meter

Hmm, de besjes op de 2de foto, zijn dat geen gewone rode aalbesjes? Volgens mij geen besjes van de Vaccinium vitis-idaea.

Ik heb deze overigens ook staan, maar niet het ras dat je noemt. Groeit hier goed, beter dan een ander zuurminnend plantje als de veenbes. De besjes zijn wel alleen geschikt voor verwerking want ze zijn vrij zuur.

waar heb je ze gekocht? ben al twee winkels lans geweest, hebben ze niet. Hoeveel heb je er per meter staan? groeien ze snel?
De struikjes waren een kadootje van iemand ,maar als ik het goed heb worden ze ongeveer 35 centimeter hoog en 30 centimeter breed .Heb ze niet bij elkaar staan maar om een grascirkel heen op het sierstukje .Geloof dat ze van Intratuinen vandaag komen .

Ik vind ze zo wel lekker om te eten, kan me bedenken dat het lekkerder is in verwerking.

Bedankt Frank!!

als mijn tuin groter was geweest......

ik ga de andere kant die ik eigenlijk eerst wilde vullen met iets anders, nog even over nadenken ik vond dit plekje eigenlijk wel leuk en makkelijker plukken ipv door grond te moeten lopen.

Als cranberries het niet zo naar hun zin hebben, zullen rode bessen het waarschijnlijk ook niet zo heel goed doen. Ze houden allebei van zure grond, en anders staan ze "te kwarren". Oplossing is; of de grond verbeteren, of een ander plantje uitzoeken;

voorbeelden van leuke bodembedekkers met fruit:

• Kruipend kornoelje
  • Poolbraam
  • Gele kruipframboos

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter