Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op mijn terras verschillende mogelijkheden voor maten van de mm bakken. zo kan ik een bak van 120x30 maken op een bepaalde plek, maar dit kan ook maximaal 130x40 worden. Heeft die 10 cm extra eigenlijk zin? Maw kun je er meer groente op zetten? Zo zou er, ben nog maar een beginner, moet nog bakken laten maken..., er 4 kropjes sla in een vak van 30x30, kunnen er dan 4 extra bij in een vak van 40x40, of ben ik nu erg optimistisch? (Even vanuitgaand van de plantafstand van 10 cm). Hoor het graag.

Geplaatst:

Ik denk dat dat niets uit zou maken hoor. De ene keer zal je er te weinig in hebben en de andere keer miss wel te veel.

Doe gewoon zo als je het zelf wil het oog wil miss ook wel wat.

Geplaatst:

Dank voor het meedenken, 160 cm2 meer klinkt veel, vraag me alleen af of er echt wel een extra kropsla bij kan (of een andere groente waar er vier van in een vak kunnen). Las in boek van makkelijke moestuin dat tussen sla zo'n 15 cm moet zitten, dus dat wordt te krap. Groentes die weinig ruimte vragen in de bak zoals prei, radijsjes, waar er 9 van in kunnen kunnen, kunnen denk ik wel extra gezaaid worden. Dus ik kan volgens mij alleen winst behalen met die extra 10 cm als ik groente beplant waar er minimaal 9 in een vak kunnen, of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst:

160 cm2 is 40*40 cm en daar kun je best wel 4 kroppen sla in zetten lijkt mij, of eventueel van die kropjes minisla. Of inderdaad radijsjes, sjalotten of 9 tenen knoflook

Geplaatst:

Ik kweek zelf 6 kroppen sla in een bloembak van 100cm en heb ze dus op 16,6cm van elkaar staan. Bij de pluksla zoals eikenbladsla heb ik ze tussen de 1,5 en 5 cm uit elkaar staan. Dus als je pluksla zou gebruiken maken die 10cm heel veel meer sla uit.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...