Jump to content

Vrucht boompjes/struiken aan noordkant tuin in B watergang

MoesBijenTuin

Recommended Posts

Aan de noordkant van mijn tuin heb ik een B watergang, deze staat een paar keer in het jaar vol water. Het water komt nooit hoger dat een halve meter onder de tuin hoogte en dat duurt meestal niet langer dan een week. De rest van het jaar staat het droog.

Ik wil net iets boven de lijn van de knotwilgen een paar vrucht dragende boompjes en struiken planten. Maar ik weet niet of bv een Kers een paar weken een meter water tegen de stam kan verdragen

uc?export=view&id=0B7nRlGRWSkmAWXRxOWs0aXRtMkk

uc?export=view&id=0B7nRlGRWSkmAbXFMZGl0SDNLN1E

De hele watergang boven de wilgenlijn wil ik eetbaar maken, twee wilgen moeten daarvoor wijken.

Ik heb een paar boompjes/struiken geselecteerd:

Vruchtbomen:

Jujube

Kerspruim

Moerbei

Vrucht struiken/klim:

Boysenbes

Tayberry

De vraag is dus; kunnen deze planten een week per jaar half onder water staan

Less is more

Misschien vanwege vraat van links ?

Denk dat het geen probleem is hoor. Eer er water in zo'n sloot komt wat boven de wilgen hun basis komt ? 2x per jaar zeg je ? Als dat swinters is, es een keer, is dat niet zo erg.

Maar waarom de bomen zo laag, ik zou ze op de lijn van je hek werk plaatsen.
Ik wil het vol zetten met struiken, rabarber en in de lijn van het hek, eigenlijk in plaats van het hek, een kruisbessen haag om flaporen tegen te houden.

2x per jaar zeg je ? Als dat swinters is, es een keer, is dat niet zo erg.
Ook in Maart, smeltwater brengt de Waal omhoog. Maar ik moet er bij zeggen dat de hoogte per jaar behoorlijk verschild.

Ik denk, zo te horen, dat het geen probleem moet zijn. Bedankt, ga ik kijken of ik überhaupt nog een paar boompjes kan bestellen

Less is more