Geplaatst: 4 december 201311 j Onlangs las ik in een tijdschrift van deze speciale aardbei die ... klimt! (of hangt in een hanging basket)De plant kan tot 1m hoog worden. Lijkt me wel leuk voor op terras volgend jaar. De enigste NL winkel die ze verkoopt is: https://www.vreeken.nl/2007/pages/web_zaden.php?page=web_zaden_detail&zoekwoord=830445Meestal verkoopt men echter de planten en niet de zaden. Wie weet waar ik zaden kan vinden van de klimaardbei 'Mount Everest'?
Geplaatst: 4 december 201311 j De plant is hier wel eens eerder besproken ( zie alle topics over aardbeien ), weet ik niet waar de zaden te krijgen zijn, sorry ( ik zaai geen aardbeien ), maar het is wel belangrijk dat je niet denkt dat de plant klimt. Aardbeien klimmen echt niet. Zoals verder de link ook wél juist aangeeft, zou alleen dat woord niet gebruikt mogen worden. Hangen ja. Opbinden kun je ze dus ook, maar dat kan met alles. Een klimmer wordt een aardbei echt nooit Er zijn best veel sites te vinden die zaad van aardbeien verkopen, misschien van deze doordrager ook wel. De andere topics over aardbeien geven ook wel links naar deze sites. Of misschien weet iemand zo de site te geven voor zaad ? succes !
Geplaatst: 4 december 201311 j ik denk nergens: de plant is vast een kruising; die zal geen zaden voortbrengen voor planten met dezelfde eigenschappen vraag anders eens hier of hier (die hebben het over uitlopers van 1,3 meter, die zal je kunnen aanbinden)
Geplaatst: 4 december 201311 j Auteur Zag de site van Thomson Morgan ook al, maar de uk site levert alleen in uk, terwijl de internationale site de 'Mount Everest' niet verkoopt ... wat ook vrij logisch is als het planten in potten zijn.Misschien dat ik beter wacht tot ze volgend jaar ergens in BE of NL beschikbaar zijn als plant.
Geplaatst: 4 december 201311 j Ik dacht eigenlijk dat 'Bakker' in Hillegom de planten ook verkocht, of misschien ook wel zaad. Haal ik uit mn herinnering, niet zeker. Moet je zelf ff zoeken.
Geplaatst: 4 december 201311 j Auteur Allemaal een beetje hetzelfde denk ik:http://www.bakker-be.com/nl/product/klimaardbeien-bakker-s-kingsize-/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.