Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil me gaan verdiepen in Broccolikiemen en hier een paar winterteeltjes in doen. Wie kan mij hierin adviseren? (Hoe best te zaaien, wanneer oogsten) Zaadjes inmiddels besteld.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Alles over kiemen op deze site. http://www.depeuleschil.nl/kiemen-algemeen

broccoli doe je met de weckpotmethodehttp://www.depeuleschil.nl/thuiskiemen/kweekmethodes

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gewoon in potgrond is af te raden begrijp ik? (Waarom?)

Ik moet dat artikel nog wel een paar keer doorlezen zie ik, ben niet zo heel snel van begrip. De zaadjes zijn binnen.

Geplaatst:

In potgrond is het veel lastiger te oogsten, dan blijft er altijd grond aan je kiemen hangen.

Ik gebruik een kweekbakje (speciaal schaaltje met een fijnmazig rekje erop) en dat bevalt me goed!

Geplaatst:

nou, in een kiemschaaltje werk je ook schoner zonder schimmels en bacteriën (afwassen met hete soda en naspoelen) dus je trekt je kiemen er zo uit en hups op je broodje

slijmzaden als rucola en rucolakers verstoppen de boel dus die doen we op een wattenpad

tauge en sojabonen gaan in de eschenfelder kiemflessen, schoon en snel en makkelijk, twee keer per dag kiepen met schoon water

eschenfelder-kiemglas-trio-met-afdruipschaal-bruin15341387703739.JPG

Geplaatst:

Ach, met een beetje weerstand... Die kweekschaaltjes vind ik gewoon zo moeilijk lijken. Zakje 1 heb ik gezaaid in potgrond. Ik ga me nog verdiepen in de kweekbakjes, maar zo ik het nu zie snap ik het niet.

Geplaatst:

Jep, kwam er niet de informatie tegen die ik zocht. Ik moet erbij zeggen dat ik nogal onhandig ben.

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...