kenbeimer Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Ik wil me gaan verdiepen in Broccolikiemen en hier een paar winterteeltjes in doen. Wie kan mij hierin adviseren? (Hoe best te zaaien, wanneer oogsten) Zaadjes inmiddels besteld. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
weknow Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Alles over kiemen op deze site. http://www.depeuleschil.nl/kiemen-algemeen broccoli doe je met de weckpotmethodehttp://www.depeuleschil.nl/thuiskiemen/kweekmethodes Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 We hebbenhet ook al over kiemen gehad..het staat allemaal in een tpopic dat begint met een boek over kiemen..zie hier: kiemgroenten-t1912.html?hilit=bauwens%20kiemen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
tds Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Alweer een interessante site via dit forum, wederom bedankt!!Leuk om de wintermaanden een beetje te overbruggen. Quote
kenbeimer Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Geplaatst: 20 december 2013 Gewoon in potgrond is af te raden begrijp ik? (Waarom?)Ik moet dat artikel nog wel een paar keer doorlezen zie ik, ben niet zo heel snel van begrip. De zaadjes zijn binnen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
bio-fee Geplaatst: 20 december 2013 Geplaatst: 20 december 2013 In potgrond is het veel lastiger te oogsten, dan blijft er altijd grond aan je kiemen hangen.Ik gebruik een kweekbakje (speciaal schaaltje met een fijnmazig rekje erop) en dat bevalt me goed! Quote
RobO Geplaatst: 22 december 2013 Geplaatst: 22 december 2013 nou, in een kiemschaaltje werk je ook schoner zonder schimmels en bacteriën (afwassen met hete soda en naspoelen) dus je trekt je kiemen er zo uit en hups op je broodje slijmzaden als rucola en rucolakers verstoppen de boel dus die doen we op een wattenpadtauge en sojabonen gaan in de eschenfelder kiemflessen, schoon en snel en makkelijk, twee keer per dag kiepen met schoon water Quote
kenbeimer Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Geplaatst: 22 december 2013 Ach, met een beetje weerstand... Die kweekschaaltjes vind ik gewoon zo moeilijk lijken. Zakje 1 heb ik gezaaid in potgrond. Ik ga me nog verdiepen in de kweekbakjes, maar zo ik het nu zie snap ik het niet. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Erny Geplaatst: 22 december 2013 Geplaatst: 22 december 2013 Heb je die voorgenoemde topics al doorgenomen dan?Zoals deze:kiemgroenten-t1912.html?hilit=kiemgroenten Quote
kenbeimer Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Geplaatst: 22 december 2013 Jep, kwam er niet de informatie tegen die ik zocht. Ik moet erbij zeggen dat ik nogal onhandig ben. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
kenbeimer Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 Ze kiemen mooi, hoe lang moeten ze zijn om te oogsten? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
kenbeimer Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 Resultaat! Ik ga het door de aardappelen doen, ben benieuwd. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
dennislp Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Ze kiemen mooi, hoe lang moeten ze zijn om te oogsten? Om daar nog op terug te komen.. Maakt niks uit. Maar dacht dat ze wel meer voedingsstoffen hebben als ze nog klein zijn (1-3cm bijv.), omdat ze die dan nog niet zelf verbruikt zouden hebben. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.