Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Help mijn peperplanten worden opgegeten !


wouttie75

Aanbevolen berichten

HELP ! Ik denk dat het luis is maar er is weinig te zien, wel natte druppels in de oksels en de planten vinden het niet leuk. Ze stonden onder licht in de schuur.

o77q8n75431373579254.jpg

1j4u4l54751373579254.jpg

24pwjef41761373579254.jpg

112gy0g92141373579254.jpg

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou goed kunnen, ze zaten tegen het zilverfolie aan en toen ik er tegen tikte vielen ze omlaag. Maar rupsen binnen ?

Nu natuurlijk vraag 2 hoe kom ik eraf ! Alles terug naar binnen verhuizen ? Spuiten ? Het leken me al veelvraten daarom twijfelde ik over luis.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze in de schuur staan kan ik er wel inkomen dat het rupsen zijn: veroorzaakt door een ontwakend (nacht)vlinder paar?

Ik zou ze er gewoon afplukken, tenminste dat heb ik vorig jaar gedaan. Zou niet direct weten met wat je kan spuiten tegen rupsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen verstandig mens spuit tegen rupsen die je al of zo weghaald van die paar plantjes,

want met weghalen is je probleem al opgelost en heeft het geen enkele zin.

 

oja een kind een bus gif in zijn handen drukken is niet echt verstandig, beetje sterk gif nog verboden ook en dan ALTIJD spuiten gewoon belachelijk.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

achja, dat klopt.. paar blaadjes moet met de hand te doen zijn daar dacht ik even niet aan. Hier zitten ze idd altijd met veel op véél bladeren dus zit er niets anders op dan spuiten.

 

Eerst met de hand proberen denk idd. En als laatste reddingsmiddel: spuiten.

(Waarmee? flesje van 10 euro in t tuincentrum met spul tegen ongedierte , rupsen luizen etc. moet je mengen met water en dan spuiten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, spuiten is echt niet nodig als er een paar rupsen op een plant zitten. Als ze nou met honderden een struik belagen.... ok..

 

Deze gaatjes zien er vreemd uit. Ik heb hier ook vreemde knabbelaars aan de kool kiemplantjes. Geen idee wat! Geen slijmspoor, geen spinsel, geen schuim...

 

 

Ik ook, Jorieke... en geen slijmspoor of andere aanwijzing... Een grote knabbelaat kan het niet zijn, want de plantjes zitten onder een net...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat het moestuinforum er is, een nuchtere blik is altijd goed.

Maar als je omhooggekeken plantjes binnen 2 dagen weggevreten worden ben je bereid bijna alle middelen te gebruiken om dit te stoppen. Ik ben zelf ook geen voorstander van spuiten. Maar ik was wel een beetje teleurgesteld in meneer rups !

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ik ken zeker de frustratie van een vretende slak of rups op prachtige plantjes maar gedeeltelijk hoort het erbij dat is

nu biologisch, zonde irritant maar puur natuur en je bent er goed op tijd bij dus de plant hersteld zich wel weer.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goed uitstekend zelfs een beetje extra aandacht en wat meer tegen ze praten. Ik denk toch dat het bij die ene rups is gebleven. Ik check ze wel dagelijks.

 

Ik heb nu zo'n 15 soorten pepers en paprika en daarom van elke soort maar 2 planten wegens ruimtegebrek.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...