nod Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Deze avond gekeken naar de champignons,het mycelium is aan één hoek boven de dekgrond uitgekomen minim maar toch al iets.De blauwe oesterzwam daarentegen is goed begonnen maar groeit niet echt verder.Er zijn zelfs deuvels die niets veranderen.Nu is me opgevallen dat er op het mycelium kleine druppeltjes staan alsof de mist uitvalt.Ik denk dat het water verdampt (verwarmingselement in de bodem van de propagator) tegen de onderkant van de plastiek zak condenseert en zo neerslaat op het mycelium.Ik vraag me af of ik niet eens zou moeten beluchten voor een uurtje om een deel van het vocht kwijt te spelen. Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening
Stan Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Ja, dat beluchten is zo uit je verhaal te halen een goede set. Je moet dan wel het broed regelmatig even bekijken of het nog genoeg vocht heeft. En is het vocht wit(water) of wat geelachtig(lijkt ook wel wat op olie) bij het laaste staat je mycelium meestal wat te warm. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
nod Posted November 26, 2013 Author Posted November 26, 2013 Dat beluchten doe ik morgen bij thuiskomst eerst en vooral. Eeen uurtje de kap eraf en uitdrogen en dan terug plaatsen om de temperatuur terug op peil te brengen.Bedankt voor je reaktie, paddenstoelen proberen te kweken is toch wat anders dan boontjes zaaien Maar zelfs dat moet men leren met vallen en opstaan. Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening
Stan Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Het is zeker anders maar, als je het in de vingers krijgt/hebt zeker een leuke hobby(ehh ziekte ) en dan heb je inverhouding veel paddenstoelen voor weinig geld en altijd verse paddenstoelen die ook nog eens beter smaken door dat ze echt vers zijn.(dus ook enkele dagen langer te bewaren dan de vaak in slechte staat verkerende supermarkt sponzen) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts