kiekenboerinneke Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 Ik heb vanaf oktober al bloemkoolplanten staan die behoorlijk aangevreten zijn geweest door slakken... Er is nog maar een mini-bloemkool te bespeuren in de blaadjes.Nu - met het komend moestuinseizoen voor de boeg - vroeg ik mezelf af of het de moeite is om deze te laten staan. Ze staan niet echt "in de weg", zijn recent voorzien van voeding en staan onder een golfplaten tunnel. Geen idee hoe lang een bloemkool nodig heeft om te groeien en ik weet dat wintergroenten iets trager groeien, maar hoelang mag ik met deze planten "geduld" hebben vooraleer ik ze uittrek? Quote
maggy Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 hier heb ik ook nog winterbloemkolen staan hier staat er nog geen kooltje in maar ik denk dat het toch nog verder groeit ik denk dat deze rond maart ergen goed zijn om te eten maar ik ben ook echt geen kenner hoor ik ben ook nog maar aan mn eerste jaar tuinieren allesinds ik laat ze hier staan ze staan niet in mn weg Quote
RobO Geplaatst: 2 februari 2014 Geplaatst: 2 februari 2014 (aangepast) als er een klein kooltje te zien is groeit normaal in 3 weken een flinke kool, het zal nu trager gaan, maar ik denk niet dat dat kleintje nog groot wordtals de andere planten nog geen kool hebben zou ik ze gewoon laten staan, dan heb je wellicht over een week of 6 mooie bloemkool 3 februari 2014 aangepast door Gast Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 2 februari 2014 Auteur Geplaatst: 2 februari 2014 Ok, nog even geduld dus.... Ik hoop dat er snel iets doorkomt nu, want ze zien er nog wat zielig uit... Slakkenvallen zijn geplaatst ( hopelijk met het juiste bier ) dus hoop ik van harte dat ze hun werk doen. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Geplaatst: 9 februari 2014 De bloemkoolplantjes evolueren goed ( de een al iets beter dan de andere ) Ik ben benieuwd of er effectief over een zestal weken iets zal inzitten.. . Quote
Bit Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Een foto bij zulke vragen helpt altijd ! Quote
maggy Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 update van mn bloemkool planten ze zijn groot geworden maar nog steeds geen kooltje in te zien gisteren is mn man beginnen graven en natuurlik stonden mn bloemkolen in de weg wat heb ik gedaan ze uitggraven en in een ruime pot terug gezet vedde bijgesmeten en water gegeven wat denken jullie zal het nog goedkomen met mn winterbloemkolen waarom willen ze niet ontwikkelen is het door de te warme winter nogthans zien ze er mooi uit alleen de kool ontbreekt Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 1 april 2014 Auteur Geplaatst: 1 april 2014 Ik heb bij mij wat meststof voor groenten bijgevoegd en ze hebben een ferme groeischeut gekregen.Weliswaar, ook bij mij nog geen bloemkool te zien. ( wat ik dacht dat een kooltje was waren dus nieuwe bladjes... weer wat bijgeleerd )Ik zal dit weekend ook eens een fotootje maken. Kunnen we eens vergelijken, Maggy Quote
maggy Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 dat is een goei gedacht zal ook mn toestelletje bovenalen hier staan ze tot nu toe nog altijd goed in hun pot Quote
maggy Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 zoals beloofd fotootjes van mn bloemkolen die maar niet willen rijpen Quote
maggy Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Ik heb bij mij wat meststof voor groenten bijgevoegd en ze hebben een ferme groeischeut gekregen.Weliswaar, ook bij mij nog geen bloemkool te zien. ( wat ik dacht dat een kooltje was waren dus nieuwe bladjes... weer wat bijgeleerd )Ik zal dit weekend ook eens een fotootje maken. Kunnen we eens vergelijken, Maggy  waar blijven de foto s Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Kan ik morgen maken Nog even geduld Ze zijn al wel flink gegroeid. Hopelijk komen er alsnog kolen aan. Quote
maggy Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 heb jij nu nog geen kooltjes erin dan hier groeien ze al goed nu binnen een week of 2 ben ik ze aant opeten denk ik Quote
ferdinand Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Ik heb vd week de eerste bloemkolen gegeten. Ze waren middelgroot geworden..Nu wachten op de tweede lichting. Dat duurt nog wel een maandje. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Die van mij... Man wilt ze uittrekken om plaats te maken voor tomaten..Wat denken jullie? Ze staan er al van half oktober, maar omdat ik niet wist dat ik ze moest bijmesten zijn ze pas sinds een dikke 1,5 maand beginnen groeien. Quote
maggy Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 dat gaat precies nog eventjes duren eer je daarvan kunt eten als ze in de weg staan kan je dan niet doen zoals ik ze goed diep uitgraven zien dat je de wortels niet beschadigd en ze dan in een pot terug planten pot niet te klein nemen in de pot zetten aanvullen met tuinaarde of potgrond en goed vedde geven en natuurlijk dagelijks gieten hier zijn ze goed aangeslagen en al goed gegroeid Quote
maggy Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Die van mij... Man wilt ze uittrekken om plaats te maken voor tomaten is het niet nog een beetje vroeg om tomaten buiten te planten dan Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 13 april 2014 Auteur Geplaatst: 13 april 2014 Maggy: bij mij staan er al tomatenplanten in m'n serre De bloemkolen hebben tijd tot ongeveer begin/half mei om te groeien eer er verder nog uitgeplant wordt. De rest van de planten moet nog even groeien eer ze in volle grond mogen Maar wel een goede tip, zal ik zeker in gedachten houden! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.