Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vanaf oktober al bloemkoolplanten staan die behoorlijk aangevreten zijn geweest door slakken... Er is nog maar een mini-bloemkool te bespeuren in de blaadjes.

Nu - met het komend moestuinseizoen voor de boeg - vroeg ik mezelf af of het de moeite is om deze te laten staan. Ze staan niet echt "in de weg", zijn recent voorzien van voeding en staan onder een golfplaten tunnel.

Geen idee hoe lang een bloemkool nodig heeft om te groeien en ik weet dat wintergroenten iets trager groeien, maar hoelang mag ik met deze planten "geduld" hebben vooraleer ik ze uittrek?

Geplaatst:

hier heb ik ook nog winterbloemkolen staan hier staat er nog geen kooltje in maar ik denk dat het toch nog verder groeit ik denk dat deze rond maart ergen goed zijn om te eten maar ik ben ook echt geen kenner hoor ik ben ook nog maar aan mn eerste jaar tuinieren allesinds ik laat ze hier staan ze staan niet in mn weg

Geplaatst: (aangepast)

als er een klein kooltje te zien is groeit normaal in 3 weken een flinke kool, het zal nu trager gaan, maar ik denk niet dat dat kleintje nog groot wordt

als de andere planten nog geen kool hebben zou ik ze gewoon laten staan, dan heb je wellicht over een week of 6 mooie bloemkool

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ok, nog even geduld dus.... Ik hoop dat er snel iets doorkomt nu, want ze zien er nog wat zielig uit...

Slakkenvallen zijn geplaatst ( hopelijk met het juiste bier ) dus hoop ik van harte dat ze hun werk doen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

update van mn bloemkool planten ze zijn groot geworden maar nog steeds geen kooltje in te zien

gisteren is mn man beginnen graven en natuurlik stonden mn bloemkolen in de weg wat heb ik gedaan ze uitggraven en in een ruime pot terug gezet vedde bijgesmeten en water gegeven wat denken jullie zal het nog goedkomen met mn winterbloemkolen

waarom willen ze niet ontwikkelen is het door de te warme winter nogthans zien ze er mooi uit alleen de kool ontbreekt

Geplaatst:

Ik heb bij mij wat meststof voor groenten bijgevoegd en ze hebben een ferme groeischeut gekregen.

Weliswaar, ook bij mij nog geen bloemkool te zien. ( wat ik dacht dat een kooltje was waren dus nieuwe bladjes... weer wat bijgeleerd )

Ik zal dit weekend ook eens een fotootje maken. Kunnen we eens vergelijken, Maggy

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Ik heb bij mij wat meststof voor groenten bijgevoegd en ze hebben een ferme groeischeut gekregen.

Weliswaar, ook bij mij nog geen bloemkool te zien. ( wat ik dacht dat een kooltje was waren dus nieuwe bladjes... weer wat bijgeleerd )

Ik zal dit weekend ook eens een fotootje maken. Kunnen we eens vergelijken, Maggy

waar blijven de foto s

Geplaatst:

Die van mij... Man wilt ze uittrekken om plaats te maken voor tomaten..

B4091C8B-908B-4F34-AAD4-AE6A5079826B_zpslnpt8euo.jpg

858C1499-ACFB-4759-97DE-261CAE1D4452_zpsj9bw09fg.jpg

Wat denken jullie? Ze staan er al van half oktober, maar omdat ik niet wist dat ik ze moest bijmesten zijn ze pas sinds een dikke 1,5 maand beginnen groeien.

Geplaatst:

dat gaat precies nog eventjes duren eer je daarvan kunt eten als ze in de weg staan kan je dan niet doen zoals ik ze goed diep uitgraven zien dat je de wortels niet beschadigd en ze dan in een pot terug planten pot niet te klein nemen in de pot zetten aanvullen met tuinaarde of potgrond en goed vedde geven en natuurlijk dagelijks gieten hier zijn ze goed aangeslagen en al goed gegroeid

Geplaatst:
Die van mij... Man wilt ze uittrekken om plaats te maken voor tomaten

is het niet nog een beetje vroeg om tomaten buiten te planten dan

Geplaatst:

Maggy: bij mij staan er al tomatenplanten in m'n serre

De bloemkolen hebben tijd tot ongeveer begin/half mei om te groeien eer er verder nog uitgeplant wordt. De rest van de planten moet nog even groeien eer ze in volle grond mogen

Maar wel een goede tip, zal ik zeker in gedachten houden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...