Berti Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 gister het verhoogde bed klaargemaakt waar de worteltjes en uien in komen.uitjes gepoot, en worteltjes gezaaid. pas achteraf bedacht ik me, dat ik dat vak niet had moeten mesten?heb korrels gebruikt (ecostyle tuinmest) en ook maerl kalk. commentaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Wortels en uien moet in ieder geval geen stalmest geven, dat trekt de uienvlieg en wortelvlieg aan! Ze houden wel van een humusrijke grond dus compost dat lusten ze wel , of het echt nodig is om korrels te geven, weet ik niet,ligt ook een beetje wat er nog aan voeding in je grond zit. ik heb het op die bedden in ieder geval nooit gebruikt en altijd goede wortels en uien. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berti Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 op dit stuk grond is nog nooit geteeld, is opgebroken terras dat ik omgespit heb en verhoogde bedden op gemaakt...dus wel nodig leek me.bodemleven moet nog stukken beter worden. verse mest doe ik sowieso niet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Dan is een beetje mestkorrels zeker wel nodig, zie je weet het wel! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts