Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Vraagje

Vorige week heb ik in de kas de grond maar een wat los geschoffeld en wat gieters water naar binnen gebracht. Na drie maanden geen activiteiten was de grond behoorlijk droog geworden. De droge grond was toen al aardig groen. Vandaag zag ik weer grote groene plukken. Volgens mij geen mos

image54241392837164.jpg

image33581392837166.jpg

Eerder een soort Alg. Betekend dat dat de grond zuur is en wat kalk nodig heeft of juist het tegenovergestelde. Is het uberhaupt erg dat er van die groene zooi groeit of maakt het helemaal niet uit?

Geplaatst:

Ook tijdens de winter, als je serre leegstaat, moet je regelmatig goed verluchten, de grond een keer omspitten, bewateren en eventueel compost aanbrengen.

De tijd dat je serre leegstaat is de moment om de grond terug wat in evenwicht te brengen.

Anders wordt het een broedplaats voor schimmels en algen...zeker nu het een te warme, en natte winter is geweest.

Ik zou nu compost aanbrengen, omspitten, bewateren en zoveel mogelijk verluchten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Hoeft niet direct een groot probleem te zijn. De grond is vrij donker, ligt er iets van mest of compost op of komt dat omdat de grond met de gieters water vrij nat is?

Dat laatste zorgt inderdaad wat sneller voor mosvorming, maar vormt geen probleem. De kasgrond af en toe goed nat maken is eveneens prima. Als je de mogelijkheid hebt om de kas open te zetten bij mooi weer en dicht te doen bij slecht weer dan zeker de tip van Itoero opvolgen over het luchten.

Geplaatst:

Algen gebruiken net als planten fotosynthese om suikers te maken.

In zekere zin zijn die algen een groenbemester

hier is wat info :http://www.greenhousemag.com/Article.aspx?article_id=134687

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor de reacties. Ik denk wel dat we er iets mee kunnen. We gaan in ieder geval de kas wat meer doorluchten.

Geplaatst:

Ik krijg ook van die groene plekken in mijn kas, omspitten gaat niet meer want dat is op de plaats waar ik spinazie gezaaid heb.

Verluchten is ook niet evident omdat ik 2 automatische raamopeners heb, die openen van het ogenblik het 22 graden word in de kas...

Wat nu?

Geplaatst:

Hier hetzelfde verhaal. Toch probeer ik met een handkrabber de laag iets los te krabben, zodat er wat lucht bij kan, want het laagje algen sluit de oppervlakte wel erg af.

Geplaatst:

ik denk dat een antiseptisch/ontsmettend materiaal wel zal helpen.

De hars/olie van naaldbomen is sterk antiseptisch.

Je kan er verse naalden over versnipperen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.