heidike_21 Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Klein vraagje : vandaag heb ik bij Pelckmans 2 kiwibessen gekocht .Nu is het probleem dat er enkel op het kaartje staat Actinidia Kiwiberry .Ik kan over het ras niet echt iets vinden .Op de website van Pelckmans vind ik maar 3 soorten terug : Issai , weiki en geneva .Mijn eerste gedacht gaat naar het ras Issai maar het probleem is dat er op het kaartje staat dat deze 700 cm groot wordt en dat ik nergens op het internet zie staan dat deze werkelijk zo groot wordt .Even een foto van het kaartje ! Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Actinidia = de Latijnse naam voor alle "kiwibessen". (Kiwiberry is een "nieuw" engels woord, dat deze firma gebruikt. Meestal heten ze in het Engels Minikiwi.) Beetje verwarrend dus. Staat verder op de beschrijving nergens een ras genoemd?Op grond van de foto zou ik zeggen dat het een Issai is. (Staat er ergens "zelfbestuivend??....want dan is het die zeker). Geneva is het zeker niet, want die heeft roodachtige bessen. Ook Weiki heeft meestal een rood blosje, dat niet op de foto is te zien. Hopelijk heb je een Issai gekocht. Want anders krijg je zonder een mannelijke bestuiver in de buurt geen vruchten. Bovendien blijft de Issai wat kleiner dan de andere twee, namelijk zo een 4 meter. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansi Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Wacht tot deze begint uit te lopen dan pas kun je zeggen welke het is. m.v.g.Hans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts