appelsientje 60 Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 Ik heb raapstelen gezaaid en nu zijn ze mooi opgekomen ze staan ongeveer 3 cm. boven de grond in een bakje buiten.Moet ik de plantjes nu gaan verspenen of kan ik zo de hele pol in de volle grond zetten?In de nacht zet ik ze nog wel in de koude kas. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
mw vogel Geplaatst: 4 maart 2014 Geplaatst: 4 maart 2014 geen idee eigenlijk... ik zaai raapstelen, sla etc. altijd direct op de plaats van bestemming. dan dun ik wel een beetje uit als de plantjes zo'n 3 cm zijn idd. maar raapsteeltjes kunnen vrij dicht op elkaar wonen Quote
tuinhommel Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Afknippen en door de sla. Het volgende zaaisel kan je gewoon buiten doen, het kan aardig wat kou verdragen. Net als radijsjes, die kunnen nu ook al buiten gezaaid worden! Quote
JohnnyQ1 Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Bij mij zitten de raapstelen sinds zaterdag gewoon buiten in de bak, althans de zaadjes. Gelijk maar even kijken of er al wat opkomt Quote
marijke Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Ik zaai de raapsteeltjes ook altijd vroeg, vrij dicht en direct in de volle grond.Gaat eigenlijk altijd goed...en lekker! Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 Ik ben helemaal niet bekend met raapsteeltjes heb ze ook nog nooit gegeten.Hoelang moeten ze ongeveer zijn om te oogsten? Ik heb trouwens gewoon de bodem uit het bakje gesneden en ze toen voorzichtig in de grond laten zakken. Ze groeien nu lekker door.En eromheen nieuwe gezaaid wat al opgekomen is. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Erny Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Lekker jong oogsten als het ongeveer 15 cm hoog is... gewoon afknippen. En dan een stamppotje van maken, met spekjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.