Jane Doe Posted March 6, 2014 Share Posted March 6, 2014 Iemand ervaring met kleine tuinfrees? Zoals Honda fg100? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 Helemaal niemand ervaring met tuinfrees? http://youtu.be/aJ-zDUp5um0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 Ik heb een Stiga JB931. Niet klein maar ook niet super groot. Het machientje heeft een motor van 5pk Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 7, 2014 Author Share Posted March 7, 2014 En hoe is uw ervaring? Gebruikt je de tuinfrees alleen in de moestuin of ook in de siertuin (gewone tuin)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted March 7, 2014 Share Posted March 7, 2014 hoi, Ik heb voor 't weekend een tuinfrees gehuurd, doe ik ieder jaar omdat het hier zware kleigrond is en met de spade help je alleen maar uw rug kapot , en gaat ook veel vlugger dan omspitten 't is ook ene van 5 pk, freest 60cm breed en kan je instellen tot 20cm diep. grtjs,katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 Zo te lezen spaart het dan wel werk en lichaam. Wat zijn de kosten van huren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 En hoe is uw ervaring? Gebruikt je de tuinfrees alleen in de moestuin of ook in de siertuin (gewone tuin)? Dit is mijn beste aankoop ooit geweest (voor de moestuin). Mijn moestuin is 350m2 en die is in no-time gedaan. Je hoort vaak zeggen "als er kweekgras e.d. in je tuin staan moet je niet frezen". Trek je daar niets van aan. Ok. door het frezen maak je de wortels kapot en lopen ze weer uit. Echter... door het frezen is de grond heel los en trek je de plantjes er met gemak uit.Veeeeeeel beter dan spitten dus. En het scheelt je ook nog een week rugpijn Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 Dank je voor je bericht, dat geeft licht op de zaak. Door positief en negatief, was het mijniet duidelijker. Ik ben niet een spitter, mijn rug (hele lichaam) heeft al veel te lijden gehad. Dus wil ik niet mijn lichaam nog meer kapot maken. En dacht ik dat een tuinfrees, een oplossing zou kunnen zijn voor mij. Dat het handwieden en harken blijft, dacht ik al. Omdat het fijn afwerken toch blijft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Oh, en niet onbelangrijk, neem een frees die ook een achteruit stand heeft. Tenzij je een hele lichte hebt die je kunt optillen. Die van mij weegt 75kg en als die vast zit zit ie vast. Nu zet ik 'm in z'n achteruit en ik kan weer verder Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 Handige tip, slepen en trekken is zo een gedoe. En te zwaar, ja achteruit is dan wel nodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Jane Doe, voor een weekendje huren betaal ik hier in België een 73euro. Deze namiddag de moestuin in 2 richtingen gefreesd, moest dit met de spade gebeuren dan had ik nog geen 1/4de gedaan, dus heel wat tijd gespaard én rugpijn. Als vrouw moet je er wel een beetje aan houden aan dat machientje maar 't beloond...en nadien (zoals nu) beloon ik mezelf dan met een lekker glaasje(s) bubbels Morgen frees ik het nog eens, en dan ligt het klaar om te zaaien Oja, nog iets...onkruid stond er niet, daarvoor heb ik de hulp gekregen van onze 4 kipjes, die nu helaas hun "luxe resort" vaarwel hebben moeten zeggen en terug naar hun eigen stekje verhuisd zijn grtjs, Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 8, 2014 Author Share Posted March 8, 2014 Kippen en dan frezen, je pakt het wel grondig aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted March 8, 2014 Share Posted March 8, 2014 Inderdaad Jane , nu enkel nog hopen dat de kipjes de slakkeneitjes ook lusten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 9, 2014 Author Share Posted March 9, 2014 Met of zonder kruidenboter en stokbrood?Wat zijn goede merken? Honda heb ik ervaring mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Ik ben heel happy met m'n Stiga, al zijn ze wel duur. Ik heb 200euro betaald,2e hands, nieuwprijs was 1200 euro... Let ook op de brandstof, die van mij loopt op Euro95, maar sommige machines zijn tweetakt en dan heb je een mix van benzine en olie nodig. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 11, 2014 Author Share Posted March 11, 2014 Oei wat een boel geld, heb je geluk gehad met dat prijsje.Viertakt loopt beter en rustiger dan 2 takt denk? Denkende aan verschil zitmaaier en zaag of bosmaaier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Ik heb een valpadana Bliz rev 50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 (edited) Mooie frees, bevalt die goed?Honda bevalt ons goed, kan en mag voorlopig niet frezen. En nee Loraine ook niet De mannen moeten dat voor ons doen. Edited March 15, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabotswijnberg Posted March 15, 2015 Share Posted March 15, 2015 Ik heb meerdere frezen waaronder :2× ferrari 2× honda 3× agria en het fijnst freest de ferrari die heet een 22 pk b en s motor twee cilinder met 3 versnellingen vooruit en 2 achter uit en kan ook een speciale aanhanger achter ik heb hem voor 3500 gekocht het is een grote machine (te groot voor de meeste mensen denk ik) maar heb ook 3500 vierkante meter die ik moet frezen en dat is hele zware klei maar als je een niet te grote tuin hebt is die honda wel een mooi machintje maar dat is mijn mening Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 15, 2015 Author Share Posted March 15, 2015 Wat een boel frezen en die gebruik je allemaal?De honda f810 lijkt me ook wel wat, tegenovergestelde van deze kleinste honda frees de grootste honda frees.De kleine frees is echt super, overal te gebruiken en groot in zijn werk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Mijn frees bevalt prima! Sterk zat misschien ooit nog eens een wentel ploeg of iets er bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 En een kleine frees die 20 diep gaat zit ook meteen op de perfecte diepte mijn broer heeft de oude tuinfeest van men grootvader in gebruik. Ga die volgend jaar voor het eerst zelf kunnen testen maar hij is er toch heel tevreden van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddy100 Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 heeft iemand ervaring met de powerplus freesmachientjes powxg7217. Ik wil een boomgaard netjeshouden door een tweetal keer per jaar door te freesen op een kleine diepte. Gewoon om de mogelijke ongewenste begroeiingen weg of klein te houden. Momenteel wordt er een paar keer gemaaid maar dat is een werk waar ge het eind niet aan ziet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts