Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Iemand ervaring met kleine tuinfrees?

Jane Doe

Recommended Posts

hoi,

Ik heb voor 't weekend een tuinfrees gehuurd, doe ik ieder jaar omdat het hier zware kleigrond is en met de spade help je alleen maar uw rug kapot , en gaat ook veel vlugger dan omspitten

't is ook ene van 5 pk, freest 60cm breed en kan je instellen tot 20cm diep.

grtjs,katrien

En hoe is uw ervaring? Gebruikt je de tuinfrees alleen in de moestuin of ook in de siertuin (gewone tuin)?

Dit is mijn beste aankoop ooit geweest (voor de moestuin). Mijn moestuin is 350m2 en die is in no-time gedaan.

Je hoort vaak zeggen "als er kweekgras e.d. in je tuin staan moet je niet frezen". Trek je daar niets van aan. Ok. door het frezen maak je de wortels kapot en lopen ze weer uit. Echter... door het frezen is de grond heel los en trek je de plantjes er met gemak uit.

Veeeeeeel beter dan spitten dus. En het scheelt je ook nog een week rugpijn

Dank je voor je bericht, dat geeft licht op de zaak. Door positief en negatief, was het mijniet duidelijker. Ik ben niet een spitter, mijn rug (hele lichaam) heeft al veel te lijden gehad. Dus wil ik niet mijn lichaam nog meer kapot maken. En dacht ik dat een tuinfrees, een oplossing zou kunnen zijn voor mij. Dat het handwieden en harken blijft, dacht ik al. Omdat het fijn afwerken toch blijft.

Jane Doe, voor een weekendje huren betaal ik hier in België een 73euro.

Deze namiddag de moestuin in 2 richtingen gefreesd, moest dit met de spade gebeuren dan had ik nog geen 1/4de gedaan, dus heel wat tijd gespaard én rugpijn. Als vrouw moet je er wel een beetje aan houden aan dat machientje maar 't beloond...en nadien (zoals nu) beloon ik mezelf dan met een lekker glaasje(s) bubbels :-P

Morgen frees ik het nog eens, en dan ligt het klaar om te zaaien

Oja, nog iets...onkruid stond er niet, daarvoor heb ik de hulp gekregen van onze 4 kipjes, die nu helaas hun "luxe resort" vaarwel hebben moeten zeggen en terug naar hun eigen stekje verhuisd zijn

grtjs, Katrien

• 1 year later...

Ik heb meerdere frezen waaronder :2× ferrari 2× honda 3× agria en het fijnst freest de ferrari die heet een 22 pk b en s motor twee cilinder met 3 versnellingen vooruit en 2 achter uit en kan ook een speciale aanhanger achter ik heb hem voor 3500 gekocht het is een grote machine (te groot voor de meeste mensen denk ik) maar heb ook 3500 vierkante meter die ik moet frezen en dat is hele zware klei maar als je een niet te grote tuin hebt is die honda wel een mooi machintje maar dat is mijn mening

Wat een boel frezen en die gebruik je allemaal?

De honda f810 lijkt me ook wel wat, tegenovergestelde van deze kleinste honda frees de grootste honda frees.

De kleine frees is echt super, overal te gebruiken en groot in zijn werk.

• 3 weeks later...

heeft iemand ervaring met de powerplus freesmachientjes powxg7217. Ik wil een boomgaard netjeshouden door een tweetal keer per jaar door te freesen op een kleine diepte. Gewoon om de mogelijke ongewenste begroeiingen weg of klein te houden. Momenteel wordt er een paar keer gemaaid maar dat is een werk waar ge het eind niet aan ziet.