Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Engerlingen in kas?

_lotte_

Recommended Posts

Woensdag heb ik mijn nieuwe serre/kas opgebouwd op een stuk waar er eerst nog gazon was. Bij het weghalen van het gras zag ik allerlei witte larven zitten. Ze lijken ook op engerlingen, volgens Google dan toch

Kan dit nu een probleem vormen? Ik was in feite van plan om gewoon wat compost en potgrond te vermengen met de tuinaarde en dan rechtstreeks te zaaien, te planten.. Dus niet in potten ofzo.

Zullen die beestjes mij parten spelen of zitten die overal? Of laat ik eerst de kippen smullen in de serre? Voor de duidelijkheid: in de rest van de moestuin tuinier ik in verhoogde bakken.

Bedankt voor de hulp alvast

Hopelijk zijn ze allemaal weg. Hier had ik er enorme last van in het gazon, de kippen erop los gelaten maar wat later kwam er iets verderop terug een kapot gevreten vlek in het gras tevoorschijn. Je kan er best nog wat pychlorex 5g op doen (speciaal voor groenten en aardbeien). Ze gaan er niet kapot van maar het geeft de grond een "vieze smaak" voor de engerlingen uiteraard he waardoor ze daar wegblijven.