Moestuin_mommy Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Ik heb vorige week tomaatjes gezaaid, tiny tim. Deze komen nu goed op, staan echter wel een paar dicht op elkaar. Ik heb 2 regels en nu al zo'n 18 zaailingen.Moet ik dit wat uitdunnen, of al overzetten? En als ik ze moet overzetten, in een andere bak of nu al de mm moestuin in? Ze staan nu in een kweekbak. En hoeveel kan ik er straks in mijn mm moestuin (vakje 30x30) neerzetten? Quote
Piroska Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Je kan ze nog eventjes in je kweekbakje laten staan tot er echte blaadjes aankomen, dan overzetten in apartje potjes dus 1 plant per potje . In de moestuinbakken zou ik nog niet doen, je weet nooit of er nog vorst komt en dan gaan ze dood. Op 30x30 zou ik 1 tomaat zetten, misschien dat het met dit ras lukt om er 2 in te doen, maar het lijkt mij een beetje vol worden ook al is het een klein ras. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Moestuin_mommy Geplaatst: 8 maart 2014 Auteur Geplaatst: 8 maart 2014 Dankjewel.Dan wacht ik nog even en zal er later een paar overzetten. Quote
dirk71 Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Als je ze overplant mag je ze dieper planten. Tot aan de kiemblaadjes. Hierdoor krijgt de tomaat ook wortels op het onderste deel van de stam. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.