dvdmeer Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Hmm, ik heb een beetje 'ingebroken' in dit topic.. het waren niet mijn foto's/post Was alleen benieuwd.
BiancaO Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Vind ik niet erg hoor De komkommers staan nog in de pot waarin ik ze gezaaid heb. Ze staan voor het raam op het zuiden, beter heb ik nu even niet voor ze. Ik vind ook dat ze wel erg de hoogte in gaan, maar moet wel zeggen dat ze sinds hun derde blad het wat rustiger aan doen.
Helly Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Hoezo je schamen voor de rozemarijn? Bij mij wil t niet eens opkomen, net als de oregano Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 net als de oregano Die kwam hier erg goed en snel op toen ik hem warm zaaide... Ondanks dat overal staat; niet warm zaaien. Misschien iets warmer zetten?? > Planten kopen? Doe het bewust!
BiancaO Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 Oregano niet geprobeerd dit jaar (en volgens mij had ik daar vorige keer een plantje van...) Heb net de tomaten hun laatste pot gegeven, heb nu 5 grote potten met 6 planten (ik kon 2 innige plantjes gewoon niet van elkaar scheiden ) en moet nu even heel hard nadenken wat ik er straks mee wil: op het balkon of in de tuin? Ik heb 2 soorten tomaten en heb daarnaast nog 18 cherry tomaatjes staan (die ik nu niet kon verpotten omdat... ik geen potten meer over heb!) En wat is het KOUD buiten! Ik heb zelfs met de gedachte gespeeld de verwarming aan te zetten, zit hier binnen met een extra vest nog te kleumen. Dat harden van de tomaten stel ik nog even uit, ik vind het gewoon zielig (en ja, dáár worden ze natuurlijk niet hard van, van zo'n houding )
Dennis29 Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 net als de oregano Die kwam hier erg goed en snel op toen ik hem warm zaaide... Ondanks dat overal staat; niet warm zaaien. Misschien iets warmer zetten?? De Oregano zaait zich vreselijk uit hier, begin april komen de eerste zaailingen op. Dus het heeft de hele winter op de grond gelegen. Misschien heeft het dus een koudeperiode nodig om goed te kiemen?
BiancaO Geplaatst: 7 mei 2011 Auteur Geplaatst: 7 mei 2011 Ik had 1 tomaatje over en in de kweekbak gezet, maar was hem (haar?) helemaal vergeten. Die heeft gelukkig geen last gehad van de vorst, en de rest van de tomaten staan nu permanent in een pot op het balkon. Nu de cherry's nog!Ik ga ook de komkommers uit planten, maar speel nog even met het idee er ook één op het balkon te zetten en tegen het spijlen-hekje te laten 'klimmen'. Is dat wat? Heb nog nooit komkommers in de tuin gehad Maïs en courgette gaan goed in de vensterbank, zijn bijna klaar om buiten gezet te worden. Peultjes zijn op gebonden in de tuin. Gras gemaaid en als mulch gebruikt voor de aarbeien. Jammer dat de vakantie al weer bijna voorbij is!
BiancaO Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Zo, meer dan een maand later! Maar weer eens een update... peultjes!courgettes!nog meer peultjes, nu samen met suikermaïs (en 't zijn beste maatjes)nu ben ik wel trots hoor, de rozemarijn (gezaaid op 6 maart)ik had tomatenplanten over, die waren het niet waard uit te planten. Ik kon het alleen nog niet over m'n hart verkrijgen ze weg te gooien, ze staan nog in hun zaaipotjes naast de composthoop. Nu staat er één in bloei En tot slot: 2 munt plantjes gekocht op de open dag van de tuinvereniging in de buurt (chocolade en mandarijn munt)
geedee Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Heb je nog tomaten geoogst aan je composthoopplanten?
Aanbevolen berichten