Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groeten uit... de achtertuin


BiancaO

Aanbevolen berichten

Ook maar eens een topic voor ons achtertuintje aan maken! Nou ja... ons... tis meer mijn tuintje, omdat ik de enige ben die met moestuinieren bezig is. De rest hoopt alleen maar op een lekkere oogst

 

Even wat foto's:

tuin3.JPG

Dit was april 2008, toen we de borders net gemaakt hadden. Dit is de grootste border (ongeveer 22 bij 9 stoeptegels ), aan de andere kant is een smallere en lager border, waarin we de aardbeien hebben staan.

 

wvof9d.jpg

Vandaag de broccoli zaailingen in de tuin gezet, met een 'kasje' van een plastic fles. Onze grootste vijanden zijn slakken en katten, hiermee hoop ik de plantjes te beschermen (in de vensterbank stonden ze een beetje stil...)

rgwf0m.jpg

Vorig jaar heb ik 2 kweekbakken gekregen, ook tegen de slakken en katten. Hierin heb ik dit jaar voor het eerst gezaaid. In deze bak staan peterselie, bieslook, koriander, en een courgette, bij wijze van experiment (heb veel te veel zaden). Oh ja, en een tulp, verdwaald hahah.

2iaqv7r.jpg

In de andere bak heb ik wortel-bosui-sla-bosui-wortel gezaaid. Oh ja, en er staat wat onkruid Dit heb ik trouwens op 12 maart gezaaid, de foto is van vandaag. Het is ook nog zo koud!

xbxn9x.jpg

In de grote border staan ook 2 appelboompjes, die hun derde oogstjaar tegemoet gaan.

24q911x.jpg

Mijn grote trots: de rabarber die vorig jaar tot op de grond toe kaal gevreten was door slakken, komt dit jaar weer boven en groeit super snel!

300b3mh.jpg

De plantuitjes hebben wel te lijden onder de katten, maar sommige laten toch hun groene kopjes zien.

2uqzw8x.jpg

En tot slot de aardbeitjes, die hun nieuwe plekje in de zon prima vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker dat muurtje de bak is mooi, maar waneer je bij de achterste plantjes moet wezen stel ik me je zo eerst klimmend en dan door

de bak lopend voor

Klimmend, nou ja, zoon-lief kan er in ieder geval niet in komen (tis ongeveer kniehoogte). Door de bak lopend, ja, ik moet nog paden aanleggen (komt goed als we de oprit gaan vernieuwen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de cherry tomaatjes een nieuw potje gegeven, maar liefst 18 Staan nu in de vensterbank, waardoor de te-vroeg-gezaaide courgette plaats moest maken. Die staan nu in de tuin, ben benieuwd. Zal zo eens een foto maken van de vensterbank

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vensterbank beneden: 2 net gezaaide potjes met komkommer en 1 pot met 'wat-duurt-dat-lang-rozemarijn'

15fjifr.jpg

25q9eu0.jpg

 

En de vensterbank op onze slaapkamer: vlnr cherry tomaatjes, tomaat, bieslook, tomaat, zonnebloemen van m'n dochter en basilicum

2nbwt9w.jpg

iqd44m.jpg

 

En ik heb eindelijk maar eens het onkruid uit de kweekbak gehaald, nu kun je tenminste zien wat wat is! (wortel-bosui-sla-bosui-wortel)

raru2u.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

25q9eu0.jpg

Is dit de wat-duurt-het-lang-rozemarijn???

 

Hoe lang moest je wachten? Het is mijn nog NOOIT gelukt met rozemarijn... deze keer was ik van plan door te gaan tot het einde der tijden...

Even gecheckt: op 6 maart gezaaid, op 19 maart kwam het op, en nu is het dus al een tijdje zo groot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

25q9eu0.jpg

Is dit de wat-duurt-het-lang-rozemarijn???

 

Hoe lang moest je wachten? Het is mijn nog NOOIT gelukt met rozemarijn... deze keer was ik van plan door te gaan tot het einde der tijden...

Even gecheckt: op 6 maart gezaaid, op 19 maart kwam het op, en nu is het dus al een tijdje zo groot...

 

Krijg nou tieten, dacht ik.... blijkt dat ik óók een wat-duurt-het-toch-lang-rozemarijntje heb: twee blaadjes zonder steel... plat tegen de aarde... je moet echt goed turen... Zaaidatum 22/3... eentje maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, zie net foto's van m'n tomaten op de vensterbank van 11 dagen geleden: wat zijn ze gegroeid! Ze willen graag in een nieuwe pot, maar ik heb geen potten meer over Maar eens even kijken of ik nog ergens nieuwe kan scoren!

Trouwens, van de 3 sets cherrytomaatjes is 1 set gevallen (met dank aan zoonlief). Alle plantjes staan nog overeind, maar het verschil is toch te zien!

256fvr6.jpg

14axyfo.jpg

296m0r9.jpg

 

Sjips, nou ja, je zult me moeten geloven, want foto's uploaden lukt me even niet! ---->>> edit: gelukt!

 

(en ik had ook nog een foto van bloemen in m'n courgette, die ene, die te vroeg gezaaid en te vroeg uitgeplant is)

95ple8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net m'n vorige bericht ge-edit met de foto's, en hier nog wat meer foto's. Ik begin me een beetje zorgen te maken over m'n tuintje: de boel komt wel op, maar dan verloopt alles erg traag... We hebben weinig zon in de tuin, en ik ben bang dat het gewoon te koud is. Daarnaast natuurlijk ook te droog (er is hier nog maar 0.9 mm regen gevallen ofzo), dat helpt ook niet mee. Ik denk dat ik mijn tomaten straks verdeel over de tuin en ons balkon, soort van risicospreiding. En ons balkon heeft aan 2 kanten zo'n metalen rek, misschien kan ik daar nog iets mee? Iets tegen aan laten klimmen ofzo... vangt het in ieder geval meer zon dan in de tuin!

 

anyway, hier de foto's:

2s81mko.jpg

suikermaïs, gezaaid op 26 april

2yypf5w.jpg

courgette, gezaaid op 26 april

nyebsn.jpg

komkommer, gezaaid op 16 april

141nn76.jpg

rozemarijn, gezaaid op 6 maart (niet lachen)

2w5ncwz.jpg

pluksla en radijs, gezaaid op 16 april (in kweekbak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien ben je de komkommer vergeten te verspenen, verder is het nog vroeg in het jaar de groei komt heus erwel in.

 

Ik dacht dat komkommers er niet van hielden verspeend te worden?

Althans, wat ik onder verspenen versta is het overplaatsen in een groter potje, en het plantje dieper planten (net effe onder de kiemblaadjes)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is waar dat ze niet echt makkelijk verspenen zeker niet omdat ze bij jouw wel heel lang zijn geworden,

toch zou ik het doen als je potje kan vinden die zo hoog is dat de lange steel erin past, omdat je volwassen plant dan straks veel steviger is.

Ja je omschrijft verspenen goed, zelf gebruik ik zaaigrond en dat is voedselarm als je dan verspeend en aanvuld met potgrond waar automatisch voedsel inzietgaat je plant ook gelijk wat extra/stevig groeien.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...