JelleM Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Beste, Ik heb wat peper zaden gekregen, de peter pepper (chilly-willy, penis peper ... m.a.w. peper in de vorm van een penis).Is er iemand die reeds deze variëteit geteeld heeft en welke ervaringen hij hier mee heeft?Ik ga hem gewoon telen zoals een gewone peper. Dank bij voorbaat.Mvg. Jelle Quote -de dagen lengen met 01h46 -Maart geeft gemiddeld 6 dagen vorst en 16 dagen regen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted March 13, 2014 Share Posted March 13, 2014 Ik heb deze vorig jaar gekweekt. Ze worden ook wel Peter peppers genoemd trouwens.Ze zetten makkelijk vrucht maar worden niet al te groot en slechts enkele hebben echt die duidelijke penisvorm. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Is het een zeer hete? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Geweldig!Kan je trouwens ook aan een vriend als "pikant cadeautje" geven.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Of aan een vriendin Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vuur Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Hai Jelle,ik heb de Penis Peper een paar jaar terug gekweekt op mijn balkon. Hij groeide hetzelfde als andere hete pepers die ik had (cayennes), maar zoals Prettig gestoord al zegt komen er maar weinig pepers aan de plant die de naam eer aan doen. Erg heet vond ik ze niet, wat voor mij een reden was ze niet meer te kweken, maar dat kan natuurlijk ook een voordeel zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Het was een milde peper en hij werd niet veel groter dan 7cm. Het is leuk als rariteit verder niet wat mij betreft. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Ik had hem ook afgelopen jaar, als peper niet echt heel bijzonder en inderdaad maar enkelen met de welbekende vorm, de rest zag er anders uit. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts