Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de stam van mijn kriek Kelleriis heb ik een klein bolletje hars/gom ontdekt van ongeveer een centimeter groot, zie foto. Is dit gomziekte? De boom staat er nog maar van deze winter en ziet er voor de rest heel gezond uit.

IMG060425991394959866.JPG

Geplaatst:

helaas ik weet het antwoord ook niet met 100 % zekerheid.

maar ik zou niet gelijk gaan stressen!

het is maar een heel klein beetje.

Geplaatst:

Omstandigheden inschatten en toch wellicht iets aanpassen. Verminderen bemestingsdruk. Voldoende kalken, Is de afwatering ok ?

Es een druppel van die maat is geen ramp. Vervelend wordt het als het zich sterk vermeerderd en ook op andere plekken van de boom zich voor gaat doen.

Hoge waterstand ? Te natte bodem ? Niet té veel stikstof geven.

Geplaatst:

Bemesten van kersen doe ik nooit dus daar kan het niet aan liggen. Kalkgehalte zou misschien wel kunnen. Heb op dit moment geen exact idee van de zuurtegraad van de bodem hier. Heb wel zo'n goedkope tester, maar die werkt niet naar behoren volgens mij. Heb gisteren alvast uit voorzorg wat bijgekalkt rond de stam.

Natte bodem is het hier ook niet. Zit op zandgrond en er staan enkel plassen in de tuin als het wekenlang hard regent.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...