Jane Doe Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 (aangepast) Had druiven met korting gekocht, die meer door dan levend waren. En nu zijn ze aan het uitlopen, ben zo blij. Ze mogen nog even lekker in de kas blijven en worden dan na ijsheilige buiten geplant. Dan komen er naruurlijk foto's bij moestuin seizoen. 3 april 2014 aangepast door Gast Quote
Wiebelkonijn Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Super! Druiven zijn echt mijn favoriete fruit!Mijn druiventak is nog erg kaal... maar deze staat sinds vorig jaar juni buiten dus is misschien nog wat vroeg om hier te juigen Quote
Almond Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Oh tof Jane! Bij mij is het net als bij Wiebelkonijn nog een kale boel Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Salamandertje Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Tot een week geleden was er bij mijn druif ook geen spoortje van leven. Nu beginnen de knoppen te zwellen en zie ik puntjes groen. Quote Bzzzz...
Jane Doe Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Geplaatst: 17 maart 2014 Leuk dat jullie ook druivenliefhebbers zijn. Denk dat ze al zijn uitgelopen, omdat ze in de kas staan. Wil geen risiconemen door ze nu al buiten op hun vaste plek te planten. Komen tegen de schuur en voliëre, kunnen de kippen wijn maken.Prachtig hoe er uit een hopeloos uitziende fruitplant, weer leven kan uitlopen. Edit:Tada de uitgelopen druiven Quote
geertlaurent Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Voordeel van een kas te hebben Hier is alles nog bruin, maar als ze 2 jaar terug -25 konden verdragen zullen ze +1 ook wel overleefd hebben Hopelijk ook.hier spoedig uitlopers. Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Geplaatst: 19 maart 2014 Ja een kas is super fijn, sterke druif hebben jullie.Gister bosbessen (wel soort moet ik even vragen) en braam navaho gekregen. Quote
Almond Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Het heeft even geduurd maar mijn druif begint ook uit te lopen .Hoe is het met jouw druif Jane? Al vol in blad? Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Jane Doe Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Geplaatst: 3 april 2014 Dat is goed nieuws almond, foto?Ja druiven staan al mooi in hun blad. Gister toch maar al 3 gepland op hun vaste plek, nu mogen ze tegen de kippenvoliere klimmen. Zodra ze beginnen te klimmen, zal ik een foto plaatsen. Komen nog 3 stuks en 3 stuks mogen de kleine kas beklimmen, in de bloemenwei. De kleine kas, waar ik tegen aan gelopen ben en niet kon laten staan. Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 (aangepast) Straks is een foto posten want 1 van mijn druivelaars staat echt zo mooi dat je er spontaan blij van wordt De andere druivenrassen hier staan nog in de knoppen of laten al een voorbode van het eerste groene blad zien, maar die ene staat echt al met helemaal met kleine takjes en meerdere bladeren te pronken. 3 april 2014 aangepast door Gast Quote
sluipwesp Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Jane Doe, ik zie er zelfs al trossen in zitten Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Geplaatst: 3 april 2014 Wat een goede berichten over de druiven.Zal ook foto plaatsen, bij jullie foto's.Hier 3 soorten, regent, muskat blue en lakemont. En de regent liet ook al druiventrosjes zien, de bloesem of hoe heet dat bij druiven?De 3 regent en 3 muskat staan op hun vaste plek tegen de voliere. De kippen krijgen een groen verblijf, fruitbomen, kruisbessen en aalbessen, rhododendron en laurier in hun kippenwei. Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Saint-Laurent (blauwe druif) thuis tegen de schutting. Klaar om lange verticale takken te maken dit jaar, bomvol super lekkere druiven Quote
Almond Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 tadaaaaaaa het is me gelukt! een close up van mijn druif, hij is wit en het soort moet ik nog even nazoeken Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Jane Doe Geplaatst: 4 april 2014 Auteur Geplaatst: 4 april 2014 Jullie houden foto te goed, heb ze gemaakt. Maar moet ze nog op ipad krijgen, om te kunnen plaatsen.Een voor dood gehouden appelboom, laat gelukkig toch een teken van leven zien. Ben zo blij als een kind, kijken tot waar leven zit. En dan de doden takken snoeien, nu nog te angstig verkeerdte snoeien. En zo nog levende takken verkeerdte snoeien. Deboom heeft veel teverduiren gehad, zal wel foto maken en jullie om raad vragen. Denk dat ik de schorswonden op de stam ovegang takken, moet dicht smeren met hoe heet dat pasta/verf? Quote
loes Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 hier nog helemaal niets te zien bij de druif. Quote
Jane Doe Geplaatst: 5 april 2014 Auteur Geplaatst: 5 april 2014 Komt nog, is vast een soort die nog even op zich laten wachten. De knoppen gaan in eens open, staan op springen en pats zijn open. Misschien helpt moed inspreken, heb ik ook gedaan (ssst niet verder vertellen). Edit Ok het is niet veel, maar het is iets.Dit is de kleinste en zieligste druif van het stel, mag ik jullie voorstellen aan Calimero. Quote
Almond Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Loes, komt vast nog! Die van mij is ook pas net op gang en hij staat goef zonnig Ik heb het opgezocht en heb de Solaris De Solaris is een nieuw druivenras van engelse komaf. Dit ras is zeer geschikt voor het wat koudere klimaat, en wordt in deze regio vooral gebruikt in de wijnteelt. Toch is deze druif wegens zijn hoge suikergehalte ook geschikt voor directe consumptie. Solaris is goed ziekteresistent en geeft makkelijk vrucht. Dit ras heeft een sterke groeikracht. Eigenschappen Pluktijd: Juli, Augustus Vruchtkleur: Geel Smaak: Aromatisch, Zoet Gebruik: Wijn, Consumptie Latijnse naam: Vitis vinifera 'Solaris' @Jane, mijn druif zag er vorig jaar net als Calimero uit Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.