appelvrouw Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Ik heb een vraagje: is het zo dat bestoven bloesem..dat al een vruchtbeginsel wordt/is bevriezen? Of kunnen alleen de bloemen bevriezen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Jonge vruchtbeginsels zijn uitermate gevoelig voor bevriezing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 17, 2014 Author Share Posted March 17, 2014 Ok dank je wel. Kan je dan stellen dat de vruchten altijd vorstgevoelig zijn? Of is er een moment dat de vruchtjes zo stevig zijn dat ze een graadje vorst wel aan kunnen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artisjok Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Hallo Appelvrouw,Dat was precies ook mijn vraag. En dan zowel in het geval van appel als van walnoot. Ik kom nl net terug uit de alpen, en daar staan zeer veel appelbomen (maar nog niet in bloei hoor). Maar daar hebben ze op redelijke hoogte toch nog erg veel nachtvorst? Ik zou denken dat ze daar nooit een appel krijgen.En verder heeft mijn walnoot vanwege vorst al 2 jaar geen noten gegeven. Met dat warme weer van nu, zie ik de vruchttorentjes (?) schuiven. Dus mijn vraag, vanaf welk moment is het vruchtbeginsel kwetsbaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts