appelvrouw Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Ik heb een vraagje: is het zo dat bestoven bloesem..dat al een vruchtbeginsel wordt/is bevriezen? Of kunnen alleen de bloemen bevriezen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Persica († december 2016) Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 Jonge vruchtbeginsels zijn uitermate gevoelig voor bevriezing Quote
appelvrouw Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Geplaatst: 17 maart 2014 Ok dank je wel. Kan je dan stellen dat de vruchten altijd vorstgevoelig zijn? Of is er een moment dat de vruchtjes zo stevig zijn dat ze een graadje vorst wel aan kunnen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
artisjok Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Hallo Appelvrouw,Dat was precies ook mijn vraag. En dan zowel in het geval van appel als van walnoot. Ik kom nl net terug uit de alpen, en daar staan zeer veel appelbomen (maar nog niet in bloei hoor). Maar daar hebben ze op redelijke hoogte toch nog erg veel nachtvorst? Ik zou denken dat ze daar nooit een appel krijgen.En verder heeft mijn walnoot vanwege vorst al 2 jaar geen noten gegeven. Met dat warme weer van nu, zie ik de vruchttorentjes (?) schuiven. Dus mijn vraag, vanaf welk moment is het vruchtbeginsel kwetsbaar? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.