henkg Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Slakken tegenhouden. Zou zoiets helpen?Dit dus, totaal 15 cm hoog. Te plaatsen rondom een aardbeienbedje. 7 cm ingraven, 8 cm boven de grond. Eventueel de boven buitenkant lichtjes insmeren met (olijf)olie, misschien 2-wekelijks te herhalen: Of vooraf de buiten bovenkant insmeren met een randje lijm, en daarop bijvoorbeeld gebroken eierschalen plakken? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
RobO Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 neu, denk het niet, alleen een randje koper(draad) eromheen helpt wel Quote
Erny Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Koper werkt hier niet hoor, gaan ze ook gewoon overheen... Quote
Salamandertje Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Helaas, maar ik vrees van niet. Koper tape is ook niet echt effectief. Een diervriendelijk alternatief voor de bierval of korrels heb ik nog niet gevonden. Quote Bzzzz...
Jan Lokman Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 ook met 12 v erop ? rondom de tuin ?? Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
RobO Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 ook met 12 v erop ? rondom de tuin ?? nou, een stukje, rond de dahlia's of zo, weet je , ik ga het eens proberen, heb toch een accu staan voor tegen de wateroverlast Quote
malouis Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 (aangepast) Wat dacht je van dit proberen: http://homeopathyplus.com.au/snails-and-slugs-pack-their-bags-and-leave-with-homeopathy/Je weet maar nooit of het helpt. 29 maart 2014 aangepast door Gast Quote
Claudia69 Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Ik leg oude dakpannen tussen de perkjes - daar verzamelen de slakken zich overdag, tot ik de pannen omdraai en er mijn voet opzet Quote
Piroska Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Ik denk inderdaad dat zon randje niks uitmaakt ze klimmen er gewoon overheen. Ik ga dit jaar eikenbladeren (een beetje verteerd, uit het bos) om mijn moestuin leggen en kijken of dat misschien helpt. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
willemGN Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 ik heb dit jaar (waarschijnlijk door de milde winter) al vroeg last van de slakken... Ik zie ook al wel kleine kikkertjes, maar kweetniet of die al bezig zijn met de slakjes. Het favoriete voedsel op dit moent? Mijn vorig jaar gezaaide margrieten. Quote [*]
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.