appelvrouw Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Mijn klomp breekt..zie de foto`s. Heb ik het ene moment nog een prachtige grote akelei in pot ( de akelei is al een jaar of 3)( niet diegene die op de foto staat, maar zijn opgevreten broertje zag er net zo uit) kom ik de volgende morgen zijn alle blaadjes weg..afgeknipt? Opgevreten? de slak zal dan wel zo groot als een muis moeten zijn als het een slak is. En nergens een spoor van een blaadje..of een stukje blad..gewoon helemaal weg Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelsientje 60 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Hier de olifantenknoflook het lijken wel preien! Ben benieuwd hoe de oogst er straks uit gaat zien.En dan ook nog de rode sjalotjes ik vind het groen erg op het groen van de blauwe druifjes lijken.Dit is m'n tweede seizoen en dit is allemaal nieuw voor mij. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
geertlaurent Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Zomer prei die deze winter buiten is blijven staan, ben benieuwd hoe hard hij nog bijgroeit deze zomer Quote
Mari Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Yes ik kan nog meedoen met de nieuwe opdracht. Iets van ui en ui-achtigen heb ik gelukkig ook in de tuin...hier gaan we BieslookChinese bieslook of platte bieslookrode plantui, 8 maart geplantplantui Sturon ook de grond ingegaan op 8 maart Quote
Kassiopei Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Chinese bieslook. Vorig jaar gezaaid, net verplant.Nog wat ielig.(Linksonder en rechtsboven) Quote
Piroska Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 gele plantui, ras onbekend komt van de markt Kraailook? Vorig jaar opgegraven ergens in de natuur en in de tuin gezet, de grote zijn uitgegraven, de kleine waren de broedbolletjes zaaiui, ailsa craig reuzenui Morgen de rest, ben er wat vergeten bedenk ik mij.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
thea Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Knoflaaooerprei en helemaal links Egytiese uiKraailook Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Lorainse knoflookbieslook..pollen in het gras, deze beginnen in november soms al te groeien. Steeltjes niet helemaal rond maar met een knikje erin Welsh onion is gelukkig weer bijgekomen nu de kippen niet meer los lopen voor het groeiseizoen. Van de bieslook wordt al flink gegeten..sausjes! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 6 april 2014 Geplaatst: 6 april 2014 Dank Greetje.Ik was de knoflook vergeten..die staat nog steeds onder het gaas tegen de kippen...ik laat het nog even, want het lijkt gek genoeg wel alsof daardoor minder onkruid groeit..het gaas is er niet meer af geweest sinds 10 oktober... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Als ik zo de foto's bekijk van wat er bij jullie in het open veld groeit en die van mijn huistuin, zie ik verschil in groei. Bij mij is het lang gerekt en dunnetjes. Toch groeit het uit tot wat eetbaars, ondanks het tekort aan licht op de bodem. Knoflook komt op meer plekken op in de voortuin. Olifantenknoflook, een grote en een kleine, alles over van tien stuks geplant in oktober. In het midden van het tuinbed. Kraailook in de voortuin, op verschillende plekken komt het ieder jaar weer op. Achtertuin: bieslook, deze is al geplukt geweest, heb er nog een paar pollen van en snij er regelmatig van. Oerprei, aangetast geweest door de (prei/witte) vlieg, ben benieuwd of spuiten met biologische insecticide helpt. In mei kan het gegeten worden toch? Egyptische ui, vorig jaar geplant, maar 'ns zien wat dit wordt. Geen foto's van de mammoet prei, zomerprei begin februari gezaaid. Zulke miezerige sprietjes die niet op de foto willen. Heb ook nog bosui, lenteui gezaaid, alleen de bosui is opgekomen. Quote
endetjes Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ja, jullie zullen wel denken.....het moeten toch ui-achtige zijn. Maar als je goed kijkt zie je ervoor ienieminie lente-uitjes staan. Dit is mijn pot met egyptische ui! Het groeit nog niet zo hard. Ik heb hem maar eens in de zon gezet. En dat is mijn mand eeuwige prei, die groeit wel door(maar ik moet eerlijk vermelden dat ik ze begin maart als plantje gekregen en gepoot heb) met daarvoor nog een pot met zielige chinese bieslook. Die willen nog niet zo. Quote
Almond Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 mijn bieslook Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
jarno Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Een paar van mijn mooie loken/looks. Ik heb niet helemaal goed bijgehouden wat wat is, dus corrigeer me maar als ik het fout heb.de egyptische boomui:de kraailook (mn mooiste foto, op mn vinger linksonderin na):en de sintjansui???: Quote
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Knoflook-zaailingen van mini-broedbolletjes. sept 2013 gepoot: Quote
Piroska Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 eerder vergeten.mijn knoflook: Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
loes Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Plantuien Piroska Rood Bieslook in de keuken beetje vals spelen, een potje uit de winkel want mijn eigen bieslook komt nog niet op. Quote
greetje Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 nog even snel foto's gemaakt voor de week al weer om is:de bieslook net gesnoeid vorige week en let goed op de nieuwe sprietjes die vanuit de afgesneden lookjes komen de egyptische ui [die te droog heeft gestaan ]en de rode en witte plantuien in grote en kleine baken dan hebben we nog de spontaan opgekomen bieslookjes........keurig in de regel!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Nog snel even wat eigen foto's, dan post ik later vanavond het nieuwe onderwerp. allium senescens glaucum: Rode stengelui: Wels onion: Allium sativum var. ophioscorodon: Egyptische ui Sint Jansui (ergens... daar tussen) Bieslook: Mammoth prei: Knoflook (onbekende soort) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 (aangepast) Nou... heb zolang mogelijk gewacht om de uien nog de kans te geven wat te groeien. Allium Montanum (van Jorieke) Allium Glaucum (van Jorieke) Uien veld... eh... ok sorry eerst onkruidweghalen anders zie je de uien niet eens... Vóór: Na: Vrije ruimte vooraan is in afwachting van de witte uitjes van Jet. Sjalotjes: Knofloken: Olifantenknoflook: Bieslook: Oerprei e.a.? 12 april 2014 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 Nieuw onderwerp voor de komende week: Handschoenen. Draag je die, zou je ze moeten dragen, liggen ze ergens voor oud vuil, of berg je ze steeds netjes op en lijken ze nog als nieuw? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frans Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Mijn plantuitjes. Nu nog het gaas er overheen doen want al die enge vliegen zullen weer gauw actief zijn. Op de achtergrond zaaiuien. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bit Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Ja ik draag heel graag handschoenen. Komt ook wel omdat de grond hier zo kalkrijk is. Het liefst draag ik die dunnere die uiterst link hangen. De meest links gebruik ik om met het kruipen onkruid te trekken , rechts daarnaast bij grondwerk en oppotten ( de wijsvinger van rechts is dan al kapotgesleten van het onkruid trekken. meer rechts bij spitten en gereedschapwerk of langdurig schoffelen of planken sjouwen enzo. etc etc. ps. de poters van de soortjes aardappelen staan in het huisje al klaar in eierdozen op die stoel voor volgende week, zag ik net bij het plaatsen van de foto. Quote
Almond Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 Hierbij mijn handschoenen, ze liggen in mijn tuinmand, ik heb 4 paar waarvan ik er eigenlijk maar 1 draag (die met de blauwe rand)En dan alleen als ik snoei en ander zwaarder werk verricht. Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Mari Geplaatst: 12 april 2014 Geplaatst: 12 april 2014 handschoenen...ik heb er wel al gebruik ik ze niet zo heel vaak eigenlijk...zie mijn nagelrandjes Heb er nog 2, er moeten nog ergens zo'n paarse zijn ook, maar die vond ik niet direct terugDeze is het nieuwste paar...toch ook al in gebruikte staat Die van vorig jaar m'n setjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.