Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto-opdracht. Ik noem het onderwerp, jullie plaatsen foto.


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nooit handschoenen in de tuin, ik wil de grond en de planten met mijn vingers voelen.

Maar voor het geval ik brandnetels moet trekken of plukken heb ik er 1 van manlief gestolen ( hij heeft wel 20 paar minstens) . Als ik hem kwijt ben pak ik weer een nieuwe.

 

kas-01612571397416024.JPG

 

buitenkant

 

kas-01776041397416050.JPG

 

binnenkant met rubber, prikt niks doorheen. Ze mochten alleen wel wat langer van mij want als ik brandnetels pluk zit ik nog van mijn pols tot elleboog onder de plekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit mandje staat op een vaste plek in de schuur, zodat ik altijd mijn handschoenen kan vinden. Even buiten gezet voor de foto.

Van de zwarte winterhandschoenen zit 's winters meestal één paar in de fietstas, de paraplu ook meestal en één paar van de groene handschoenen ook altijd, plus een keukenmes.

De groene tuinhandschoenen heb ik altijd aan met licht tot zwaar tuinwerk.

De keukenhandschoenen voor het fijnere werk, zoals verspenen, oppotten.

 

buitendoen130133281397465107.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verre van netjes met mijn handschoenen. Ze liggen overal, al zijn dat voornamelijk handschoenen die niet meer fijn/waterdicht/schoon zijn. Ik loop er steeds langs, en zou ze dan makkelijk even kunnen opruimen of weggooien. Dat heb ik nu dan ook wel gedaan, maar ze hebben er de hele herfst en winter en lente gelegen...

 

IMG217220911397797804.JPGIMG217367411397797811.JPG

 

En ik heb nog wel van die handige knijpers:

 

IMG217413051397797817.JPG

 

De wat nieuwere en waterdichte handschoenen die ik heb, behandel ik wat beter. Maar ze gaan vrij snel stuk en dan belanden ze ook ergens op een hoopje. Ik was ze elke dinsdag. Nadat ik er snottige asperges, zompige mango's, zachte kolen en vloeibare spinazie mee heb uitgepakt voor het varkensvoer.

 

IMG215312141397797949.JPGIMG215463461397797955.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vanavond nog een handschoenfoto inleveren?

Ftot`s van mijn handschoenen en handschoenenwas heb ik hier wel een getoond..ik heb tientallen handschoenen, en ik ben er gek op. Dat levert ook kadootjes op. Zoals deze handschoenen..die doe ik alleen maar aan als ik gasten heb

 

IMG656896961397852469.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan nog net de opdracht van de handschoenen foto doen...leuk idee trouwens! Ben gek op handschoenen en op de foto staan ze van diverse diktes, voor de verschillende weersomstandigheden. Draag ze niet altijd, vaak vergeet ik ze. Maar als ik dan m'n zwarte nagels weer zie, pak ik ze toch maar. Oja, ze moeten nodig gewassen allemaal:-)

 

IMAG204785651397898812.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooiste tuinhoekje....was even zoeken. Zal over een paar maanden een heel ander hoekje uitkiezen mocht die opdracht nog een keer komen...

 

Ben erg blij met de lavendel dat de bijen aantrekt en waarvan ik bodylotion maak.

 

De rups mocht blijven want ik hou van vlinders.

En het minikruidentuintje vind ik vooral praktisch, om de voordeur en naast de jasmijn.

 

IMAG205070601397912439.jpgIMAG205188181397912518.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een plekje met een speciale betekenis...onder ons vader zijn notenboom hebben we een deel van zijn asse uitgestrooid. Veel bloem is er nu nog niet te zien, binnen een paar maanden staat het mooier. Het is één van mijn favoriete zitplekjes en in de zomer niet te veel last van insecten

IMG2874-800x53337171397920597.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel leuk om die favoriete plekjes te zien met de verhalen erbij

 

Hier een hoekje waar vrijwel geen zonlicht komt (op de grond vooraan alleen de allereerste ochtendzon, en achterin helemaal niet) omdat ik elke keer weer verrast ben door wat daar toch wil groeien.

 

image93621397995779.jpg

 

Van wat dichterbij:

image87061397995776.jpg

 

Oa. varens, elfenbloem, lelietjes van dalen, muurleeuwenbekje, bovenlangs de schutting de wingerd, links esdoorn, en achterin de stenen bak met het muurleeuwenbekje een karmozijnbes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou haast zeggen: maak er twee weken van om iedereen in de gelegenheid te stellen, er komen veel toegiften... En kun je 52 onderwerpen per jaar verzinnen? (het antwoord is ja...)

 

En het onderwerp ditmaal, inderdaad wel wat vroeg. Veel hoekjes zijn nog kaal, al zie ik al mooie plaatjes voorbij komen.

 

Mijn hoekje:

 

buitendoen132738381398072615.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een fijn onderwerp en het kan inderdaad wel meerdere keren passeren ( misschien per seizoen ? )

eventjes verpozen aan het water :

 

foto-128871398092518.JPG

 

vreemde eend op bezoek en zelfs de schildpad ligt te zonnen :

 

foto-234471398092565.JPG

 

Gewoon een fijn hoekje onder de kastanje al volop in bloei :

 

foto-394931398092600.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn favoriete hoekje omdat het allemaal zo lekker is en elk jaar terugkomt. Mijn kruidentuintje (stukje ervan) met links bieslook, middenachter oregano/marjolein, rechts 2x tijm. Tussen de tijm nog een mini-salie. Op de voorgrond midden onbekende aangewaaide plant. In de zinken teil komen 3 soorten basilicum en in het zinken bad zit rucola, snijbiet en nog een polletje uitgezaaide bieslook.

 

tuin-21-april-munt-06042781398094152.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn favoriete plekje is mijn Lidl-kasje, ben er zo blij als een kind mee

En m'n plantjes zijn er ook blij mee. Ben zo benieuwd of het me dit jaar hierin wel gaat lukken okra's te kweken en er zullen een paar tomatenplanten in blijven en als er nog plek is aubergine en paprika en komkommer en en en.........

wkl8iu.jpg

 

208h6q1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het een raar hoekje zijn ? Ik heb alleen maar 1 foto, deze week gemaakt, van het centrum van dat hoekje: 1 plant.

 

Het hoekje is de kruidentuin naast het huisje in N-Frankrijk. Ik was daar de afgelopen dagen. Een speciale plek voor mij überhaubt; dat als 1e. Maar nu ik er bijna niet meer kom, is het wel des te specialer voor mij. De totale rust. De totale eenzaamheid. De totale 'verbondenheid' die ik daar voel met de grond daar, met de planten daar, met het weer, met de heuvel, met de geuren.

 

Deze plant ooit ( 15 jaar terug ) aangeschaft bij Nijssen in Lisse. Een pioen. De Paeonia mlokosewitschii. Heerlijke onmogelijke naam Een soortje uit het wild in oa Polen.

Toen aangeschaft voor ruim 50 gulden voor 1 neus ( klein ding dus ). Tegenwoordig zijn ze goedkoper hoor. Maar de geur !! De geur van een bloeiende plant is echt onvergetelijk. Zéér subtiel, niet op afstand waarneembaar: je moet met je neus er in. De plant gekocht voor de voortuin in Frankrijk in de kruidentuin. Hij staat er perfect. Perfecte grond er voor. Toen we het huis kochten stonden er al grote groepen pioenen en die staan er nog. Maar deze spant de kroon.

 

Zomaar een hoekje op afstand dus.

 

DSCN572461081398450045.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet echt favoriete hoekjes, om nou de hoekjes waar toevallig nu wat bloeit (vergeetmijnietjes) gelijk als favoriet hoekje te bestempelen is niet eerlijk naar de andere hoekjes toe...

 

Maar ok... favoriet plekje is wel waar de zon het langst blijft hangen.... Daar staat nu een ligstoel... met gekregen kussentje...

Bedoeling is dat er ooit nog een haagje van het één of ander langs komt zodat men mij niet meer ziet zitten vanaf het pad. Maar dat ligt nog in de planning dus.

 

IMG467378631398460463.JPG

 

En dan is dit het uitzicht... (de buxus is dus kort hierna wild geknipt...)

 

IMG468646951398460466.JPG

 

IMG468932981398460468.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...