Jorieke123 Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Jos, jij hebt kwartels... zijn ze bij jou ook zo gemeen tegen elkaar? Ik heb er al 1 apart zitten omdat de rest zijn/haar hele kop hebben gescalpeerd. Echt de hele achterkant is er af (veren en vel), van nek tot halverwege kop. Ook hebben ze soms kale plekken (misschien van het paren? Niet bloedend) en is er nu eentje waarvan het oogje is kapot/weg gepikt. Dat is nu een korstje en ze gaan niet verder ofzo. Nu zitten ze in een vrij klein hokje, omdat het grote hok nog niet af is. En ze krijgen maar geen kammen dus ik kan niet zien wie de mannetjes en wie de vrouwtjes zijn Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Dat zie je aan het keeltje met wit keeltje is mannetje vrouwtjes hebben dat niet, geef je ze wel dierlijk voedsel zoals universeelvoeren meelwormen ze hebben daar behoefte aan mischien dat ze dan minder gaan pikken en doen al zal ruimte het meeste oplossen. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Posted April 11, 2011 Author Posted April 11, 2011 We hebben verschillende kleurslagen, dus dat maakt het wat lastig. Ze krijgen geen meelwormen nee... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Denk wel dat je meelwormen moet geven, zeker als ze zelf geen beestjes kunnen zoeken in een hokje ipv ren omdat ze behoefte hebben aandit soort voer zou best kunnen dat ze even wat langer en bloediger doorblijven pikken naar elkaar dan normaal.geef je wel wat universeel voer ?bij grijze en wild kleur zie je keeltje heel goed, enkel wit is denk ik lastig, het waren toch japanse kwartels ?hoor je wel dat typische en grappigge gekukkel van mannetjes ? Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Posted April 11, 2011 Author Posted April 11, 2011 Het vreemde gekukel heb ik al wel gehoord, maar zodra je er bij gaat zitten om te kijken, doen ze niets. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Posted April 11, 2011 Posted April 11, 2011 Op je onderste foto zie je net de kop van een haantje met witte keelband, midde is een vrouwtje die heeft de keelband niet.Hier vindt je een link met de geslachtonderscheidt van de verschillende kleurslagen.http://vandorp-dieren.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=268494 Maar je hebt wel onwijs mooie kwartels ! Quote Players only love you when they're playing.
Guest jack Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 welicht al een oud bericht maar toch even een antwoord japasze kwartels kun je sexen op een bepaalde leeftijd je drukt dan voorzichtig iets boven zijn poepgaatje komt er witte schuim uit dan heb je te maken met een mannetje japanze kwartels zijn ook dol op insekten pate dit is een voer waar veel soorten insekten in zitten .. tijdje terug hadden wij de japanse kwartels vrijrondlopen in onze achtertuin ..... Quote
Recommended Posts