robijnske Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 (aangepast) wat is het besten spitten of frezen of een jaar spitten en het ander jaar frezen ik zit op zand grond 3 april 2014 aangepast door Gast Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg
RobO Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 hangt van je grondje af natuurlijk, sommige tuinders doen geen van beideer zijn al wat topics over: zoek....frezen-t8558.html Quote
Frans Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Of deze :post207476.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arnoud Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Mijn ervaring:Ik spit liever dan dat ik ooit nog eens ga frezen.Reden: Ik heb vette grond,dit heb ik begin maart gefreesd,en nu tijdens het zaaien/poten,moet ik alsnog de dicht geslagen grond met de greep los maken.Dubbel werk in mijn geval. Ander voordeel van spitten in mijn tuin,al het onkruid dat er staat,wordt met spitten netjes onder gewerkt,met frezen wordt het verspreid. Wat hierboven staat is mijn mening en ervaring,dat wil niet zeggen dat het een vastgestelde regel is. Het hangt samen aan de grondsoort,de hoeveelheid onkruid en wat al niet meer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.