Ga naar inhoud

Rare basilicum, 3 kiemblaadjes. Wat doe ik er mee?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tussen de zaailingen van de basilicum zat een rare snuiter!Eéntje met drie kiembladen!

Wat doen jullie met mutanten? Hebben die geen kans en gooi je ze weg of is het juist iets om op te kweken omdat je dan iets aparts heb.

(het is trouwens zaad van de basilicumboom en ik weet er niet zo veel vanaf! Maar alle andere hadden netjes twee blaadjes dus deze is uniek!!)

DSCF001749381395599040.JPG

Geplaatst:

Juist leuk, toch? Maar ik ben bang dat de volgende bladeren zijn wel gewoon en als niet dan heb je inderdaad een "nieuwe soort"

Heb ook zoiets met mijn pompoen, de eerste blad was wat vreemd (helaas niet zo leuk als bij jou, meer een beetje slecht gevormd) en nu moet ik opwachten wat het wordt. Best spannend!

Edit: 24.03 Vanochtend ging mijn pompoenplantje naar de prullenbak. Ik heb op de grote slecht gevormde blaadje iets gevonden dat wit was een zeker geen schimmel was. Ook iets dat op kleine eieren lijkt. Ik kan niet riskeren dat het verder naar mijn andere zaailingen gaat. RIP pompoen.

Ik ga 4 nieuwe pompoenen pas in april zaaien.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

3 kiemblaadjes...dan mag je een wens doen

Ik heb ook soms rarigheden bij jonge plantjes.

Hier een peper met dubbele bladeren:

SAM_1841.jpg?t=1395068971

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ik heb ook een aantal pepers met 3 kiembladeren. Leuk juist zo'n speling van de natuur.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...