Geplaatst: 28 maart 201411 j ik heb ik een kweekkasje wat zaden van een paar tomatensoorten opgekweekt.Vandaag verspeent in 9cm potten, maar sindsdien hangen ze helemaal slap. Gaat dat nog goedkomen?
Geplaatst: 28 maart 201411 j Heb je misschien een foto?En heb je ze tot aan de kiembladen 'ingestopt'?
Geplaatst: 28 maart 201411 j Hard aangedrukt zo dat ze goed in de grond zitten terwijl verspeent? Water gegeven? Het kan ook zijn dat ze gewoon een beetje tijd nodig hebben, als ze morgen nog slap zijn is er mis gegaan.Ik heb mijn tomaten ook verspeend, maar ze waren niet slap. Mijn sla was na het verspenen wel slap, maar hij doet het nu beter. Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Geplaatst: 28 maart 201411 j Plantjes zijn na het verspenen meestal slap, normaal gezien is dat de volgende dag alweer in orde hoor. Mijn moestuinseizoen
Geplaatst: 29 maart 201411 j Na het verspenen de potjes goed drenken en ze verder wat uit de volle zon houden, na een paar dagen komt dat normaal wel in orde. Tenzij je de wortels erg beschadigd hebt bij het verplanten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.