Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Stevige tomatenplant voor binnen

kenbeimer

Recommended Posts

Ik wil een tomatenplant voor binnen kweken. Is er een geheim of trucje om te zorgen dat de stam stevig wordt? Van de zomer gaat hij sowieso naar buiten om lekker stevig te worden. (denk al vanaf het moment van ontkiemen, zolang het niet vriest)

Ik wil ze sowieso spanken, wat alleen al veel zou moeten doen. Ook dacht ik aan foefjes, door ze niet te lang te laten worden, maar wel vanuit onderen uit b.v. meer zijtakken te laten geven.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Is er een geheim of trucje om te zorgen dat de stam stevig wordt?
Ik wil ze sowieso spanken, wat alleen al veel zou moeten doen.
Ook dacht ik aan foefjes

Hoe dubbelzinnig kan je zijn

en nu on-topic:

Ik zou een struikvormige soort zoeken.

Hoeveel plaats heb je binnen?

Misschien is de Sub Artic Plenty wel geschikt.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

kenbeimer. Je maakt een topic aan met een vraag er in besloten. Je zoekt een stevige tomatenplant voor binnen ? Maar sowieso gaan ze van de zomer naar buiten ?

Je wilt een stevige plant, niet zo'n ielige slungel, maar je gaat hem sowieso spalken ?

Kun je je vraag misschien iets duidelijker stellen ? Wat zoek je ?

Ja oké. Verkeerd gelezen. Je gaat dus niet spalken, maar spanken. Er zijn trouwens topics over hier op het forum he ? Ook zaailingen kun te tikken, om ze steviger op te laten groeien; werkt heel goed bij tomaten.

Maar goed. Kenheimer, wil je nog een keer je vraag stellen ?

Ik ga wat preciezer zijn. Ik heb Indigo Rose tomatenzaad gekocht en ga hiermee aan het experimenteren. Ik heb er ook één in een pot gezaaid, waar ik ook na de zomer van wil blijven genieten. Dus die gaat na de zomer weer naar binnen. Nu wil ik er zoveel mogelijk aan doen, om hier een flinke stevige spruit van te kweken.

Inderdaad spanking en misschien zodanig snoeien dat ie stevig is. Tja spalken doe ik alleen als het mislukt hem sterk te krijgen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 4 months later...

haha! Take the stake and give it a shake

Ik geloof niet dat mijn tomaatjes dat nodig hebben in die windtunnel waar ik ze in heb gezet. De takken groeien mee met de windrichting.

“To plant a garden is to believe in tomorrow.”

― Audrey Hepburn