Pascc Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 (edited) Sterk ingezoomd, wat zijn dit voor beestjes? Ze kunnen vliegen maar zijn heel klein. Zitten met name op de rand van de bak met radijsjes en de potten met aardbeien, en een paar op de auberginezaailingen vanmiddag. Edited April 2, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Ik kan het niet goed zien maar zijn het ieniemini zwarte kevertjes? Dan is het misschien aardvlo, komt vaak bij droogte dus als je de boel goed nat houdt slaan ze op de vlucht Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascc Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Ik weet dat de foto wat onduidelijk is maar mijn telefoon kan niet verder inzoomen Heb even aardvlo gegoogled en deze beestjes zijn veel kleiner. Vandaar dus ook 't inzoomen . Geef vaak water dus droogte lijkt me ook niet t probleem. Geen idee ook of ze kwaad kunnen (nog geen aantasting van de planten gezien) maar weet liever nu al of ik preventief iets moet ondernemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 3, 2014 Share Posted April 3, 2014 misschien lapsnuitkevertjes?dan moet je wel wat doen want de larven eten je planten op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascc Posted April 4, 2014 Author Share Posted April 4, 2014 Volgens google zijn die ook veel groter dan dit beestje. Ze zitten nu werkelijk overal maar er lijkt niets te gebeuren met de plantjes dus nog maar even aankijken dank voor de reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Dit zijn bladrandkevertjes, ze zijn dol op het blad van jonge, suikererwten, erwten, labbonen (tuinbonen), radijs, meestal wordt het plantje in de nachtelijke uren aangevreten, eet halve maantjes en hapjes aan de randen, een paar dagen na het opkomen van het plantje zie je soms enkel nog het steeltje staan, veel tuinders verwarren deze vraatschade met muizenvraat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 kweenie, ze lijken toch anders... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pascc Posted April 5, 2014 Author Share Posted April 5, 2014 geloof niet dat dat ze zijn eerlijk gezegd maar in elk geval bedankt voor de moeite iedereen! Ze zijn met de regen van vandaag grotendeels verdwenen én mijn plantjes staan er nog prima bij dus denk dat ze onschuldig zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts