marijke Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Mijn aardbeienplanten bloeien al volop en bij sommige planten zie ik al het begin van de vrucht.Wanneer moet ik stro rond de planten leggen? Quote
spike Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Ik zou het er onder leggen voor dat de aardbeien bloeien. Voordeel:1 Dan kun je de bloemetjes niet meer beschadigen.2 de bloemetjes worden niet smerig door opspattende grond bij regen ,wat de bijen niet zo fijn vinden.3 grond blijft vochtig4 ik denk dat het boven de stro iets warmer is Nadeel:stro ligt er langer onder ( zou evt smerig kunnen worden en dan minder reflecteren maar de aardbei heeft niet echt zon licht nodig)maar moet wel droog liggen en vrij van de grond vroeger bij deden we dat ook bij een aardbeien teler die dat beroeps matig deed! Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Ik doe dat in eerste instantie vlak na het planten al met houtsnippers (die ik hier aan de zaagbank liggen heb). Als die tegen de zomer toch al weg zijn kan ik die ook makkelijk terug aanvullen door ze er voorzichtig over te laten vallen. Lijkt mij handig om dit te doen voor je iets kan stuk maken... Quote
Jorg Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Liefst de stro neerleggen voordat de bloemen open gaan om botrytis te voorkomen. Door de regen en opspattend water raken de bloemen dan al besmet. Door tijdig te leggen kun je deel voorkomen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.