Jump to content

Zaaibakjes en bewatering.

jaapwerk

Recommended Posts

Ik heb een vraag .waar haal ik goede voor meerjarig gebruik zaaibakjes? of kan ik die ergens kopen.

Ik kreeg van mijn zoon een aqrium pomp (1200 ltr/per minuut) hoe kan ik hier een goede beregening van maken in mijn kas ? wie heeft hier ervaring mee?

naast de kas staat een water ton van 210 ltr.

action zaaibakjes, een euro of 3

die pomp lijkt me wat heftig 1200l/minuut...dan heb je na 6 seconden sproeien al 120 liter water in je kas

verder is beregenen meestal minder handig dan bevloeien op de bodem, scheelt heel wat schimmelaantasting

Met al mijn zaaibakjes doe ik al jaren en jaren ( gewone Hortene - dingen ( Hortene is een merk ))

Weet ik niet hoe groot je kas is natuurlijk, maar voor een gewoon kasje kun je beter even met de gieter in de weer. Staat je kas gewoon op de volle grond, is in een gemiddelde zomer 1 a 2x bewateren voor de volle grond-zaken meestal wel voldoende. Potjes, bakjes ed natuurlijk wel veel vaker, maar dat doe ik met 2 maten gieters.

Verder heb ik wel een grote waterton naast de kas staan met een slang de kas in. Ik vul de gieters met de slang met het water wat lekker op temperatuur is ( zwarte ton )

zoiets had ik wel verwacht, vrij normale opvoerhoogte voor een aquariumpompje.

hoger dan 1,5m kan je vat niet zijn want anders kan de pomp het water niet over de rand stuwen.

beregenen gaat dan ook niet lukken want daarvoor hou je veel te weinig druk over op die hoogte.

bevloeien zou nog wel kunnen. maar dat kan ook prima zonder pomp: druppelaars-via-waterton-door-zwaartekracht-t1390.html

ik haal mijn zaaibakjes gratis en voor niets bij de albert heijn. Alles aan plastic bakvormige verpakkingen wordt hier bewaard (behalve van vlees)... tiramisubakken, yoghurtbakken, notenbakjes, satesaus, noem maar op!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop