lorre Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik heb de oude afgekort tot op 1meter hoog om daarvan vroeg in het jaar nog iets van de hebben. Zou deze dan na hun vrucht wegsnoeien zodat ik met de scheuten zoals het moet in de zomer frambrozen heb. Ben ik juist bezig of niet ? Of staat alles veel te dik nu ? Op de foto's komt het zo duidelijk over. Quote Ist vandage ni tis vo morge
weknow Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik ga ervan uit dat het een zomerframboos is?! Uitdunnen is inderdaad nodig. Voor het volgende seizoen, direct na het dragen, rond de 10 nieuw gevormde scheuten laten staan per strekkende meter. Die gaan dan volgend jaar dragen en dan waarschijnlijk veel beter, dan dit jaar. Bovendien is het wel zo handig om die scheuten min of meer in de rij te houden, zodat je ze eventueel wat kunt aanbinden aan een draad of zo en je overal makkelijk bij kunt. Een verwilderd groeiende framboos is moeilijk in de hand te houden en levert niet zo veel en ook veel kleinere vruchten. De komende tijd zou je al wat scheuten die in ieder geval te veel zijn en te ver van de rij groeien kunnen opruimen. Al is het maar om het voor jezelf wat beter hanteerbaar te maken. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
lorre Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 Mag ik de grootste stekken van verleden jaar laten staan die ik terug gesnoeid heb tot 1m. Daar komen nu bloei aan. Dacht deze te laten staan en dan ergens als ze vrucht gegeven hebben in juli af te snijden en dan de scheuten die nu al zo 20cm groot zijn te kunnen oogsten in augustus/september. Of ben ik verkeerd bezig ? Quote Ist vandage ni tis vo morge
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.