Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heel vroeger, zo'n 30 jaar geleden, had ik voor een paar jaar een kleine moestuin op een volkstuincomplex. Sindsdien bleef het altijd wel kriebelen en de afgelopen maanden kwam ik bij toeval allerlei informatie tegen over de square foot garden en begonnen de ideeen vorm te krijgen. Eerst kwam ik een Vegtrug tegen en ik besloot die van 1 meter lengte te kopen.

Gezien de overlast van katten, ik heb zelf ook een kat , en het voor mijn rug toch wel heel fijn zou zijn om niet te hoeven bukken besloot ik daarna ook tafeltjes van tuinhout te maken en daar een kasje en bakken op te zetten. Deze tafeltjes worden voorzien van bogen van electrabuis zodat ik de bakken kan beschermen tegen katten en vogels dmv een net en evt kan ik er ook een kasje van maken dmv plastic.

Ik heb de eerste foto's gemaakt.

Ik ben bijna klaar met nog een lange tafel van 1,40 lang en daar komen bakken op voor de aardbeiplanten. Deze tafel komt ook gewoon over de bodembedekkers in de aarde staan voor het terras tussen de 2 grote zwarte bakken en het kasje.

Aan de linkerkant van het paadje tegenover de twee zwarte bakken staan 2 pereboompjes en een piepklein pruimenboompje te bloeien.

De vegtrug komt voor mijn appelboompjes te staan bij de keuken. Voor de trellis van mijn schuur komen de bonen te staan. De compostbak bevat al een bodempje materiaal en staat half in de schaduw. Tegenover de ingang van mijn schuur daar komen de 4 aardappelzakken te staan. De eerste heb ik gister neergezet, komende week volgen de andere 3.

Er komen ook nog hangpotten met aardbeien aan een muur van de schuur te hangen. En nog een paar bakken met tomaten, komkommer en courgette.

En ik heb al flink wat potten met gezaaide plantjes die al flink zijn opgekomen.

Tjee, het is een hele operatie geworden. Zoveel hout had ik in huis liggen en ........ dus ook de vele zakken aarde, turf in de keuken en twee hele grote dozen met vermucilite staan in de gang lekker in de weg.

overzicht-nr290301397385599.jpgMAERIALEN-NR257901397385595.jpgoverzicht93351397385602.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...