Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Moestuinliefhebbers,

Ik heb even een vraagje..

Ik ben dit jaar begonnen met het kweken van eigen groenten en kruiden.

Ik heb nog niks in de tuin staan, want die moet ik nog even klaar maken.

Er moeten nog wat bakken komen en potten.

Heb geen eigen grond is de tuin en dat is ook niet mogelijk dus heb een wel een moestuin bak 1tje in de tuin en de rest wil ik met bakken en potten werken.

Nu is mijn vraag welke kruiden, mogen standaard binnen blijven voor kweken en de oogst?

Ik heb veel kruiden nu in de kweek staan dus ben benieuwd.

Iemand die me kan verder helpen?

Groetjes

Kruiddame

Geplaatst:

Tja ik heb er niet heel erg verstand van, van binnen kweken, maar ik denk peterselie, basilicum, bieslook, shiso en misschien selderij? Het is heel erg afhankelijk van de plek die je hebt. Niet te warm en met veel licht is gunstig. Ik denk dat kruiden als salie, rozemarijn, tijm en lavas bv wel de ielig gaan groeien binnen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Binnen kweken van kruiden gaat slechts weken tot enkele maanden goed(soms niet hoor dan gaat het heel lang goed maar beter is het om buiten te doen). De peterselie en bieslook gaan aardig net als basilicum maar het jaarrond is erg lastig. Wat pluksla of een cayennepeper gaat veel makkelijker binnen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Oke dan weet ik dat, Het gaat ook om dat ik de kruiden binnen kan houden tot na ijsheiligen en mn tuin moeten nog bakken komen enzo dus die moet eerst op orde, maar paar maanden moet wel lukken dus?

Geplaatst:

Binnen zaaien of groot brengen tot na 15 mei en iets langer gaat wel goed hoor. Tot de zomer zou je normaal geen tot weinig problemen moeten hebben/krijgen met de kruiden.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Dag Kruiddame,

Ik ben ook recent begonnen met enkele kruiden en groenten binnen en op het terras te houden/zaaien. Je kan ze hier ook in mijn eigen topic zien: eerste-keer-goede-keer-t13442.html

Dit heb ik staan:

Terras

- rozemarijn, stekje

- Twee tijmplantjes, verpot

- Bak met erwtenscheuten (als rauwkost), gekiemd uit gedroogde erwten

- Sjalot, winkelexemplaren, verpot

- Twee muntstekjes, verpot

Binnen

- Twee basilicumplantjes, opgekweekt uit stekje

- Twee potjes kaneelbasilicum, zaailingen

- Chinese bieslook, zaailingen

- Rucola, zaailingen

- Dille, zaailingen

- (binnenkort) radijs, zaailingen

Die erwtenscheuten kunnen ook makkelijk binnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...