kiekenboerinneke Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Geen idee of jullie hier ervaring mee hebben:Ik heb bij ons in de Carrefour zo een "kweek je eigen champignon"kit gekocht. Ik moet zeggen, het werkt uitstekend - alleen had ik de eerste keer te laat geoogst waardoor de champignons tegen de plastic waren terechtgekomen en waren ze beschimmeld - Mijn vraag: er staat op het tonnetje dat je 2-3 oogsten mag verwachten. Kan je er evt meer uithalen als je op één of ander manier de grond kunt bemesten, of moet je dan effectief - als je geen champi's meer krijgt - een nieuwe ton gaan halen? Er zijn er momenteel terug 4 aan't groeien ( nu nog in miniformaat ) en de aarde in de ton zit nog bomvol witte "bedrading". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Als je na de 3de vlucht in het water dat je geeft om de vlucht opgang te brengen wat honing of suiker doet dan voer je de kit. Geen mest oid geven dat gaat niet goed. Een paddenstoel kan zelf geen suikers aan maken(vandaar ook dat vele soorten de symbiose met een plant of boom aangaan) en daar help je ze dus mee als je dit als gift geeft. Ook de deklaag aanvullen(met potgrond)kan zorgen dat je champignonkit nog iets meer vluchten geeft. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Goed om te weten.... Dankjewel! Vlucht 2 gaf "slechts" 3 champions.... Volgende poging zullen we onderdompelen en wat honing toevoegen en een beetje potaarde erop leggen.Dubbele bemesting ( of mag dit niet? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Ja hoor dat mag je gewoon doen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts