Sandro Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Wat is er aan de hand met men perenboompjes? ze krijgen alemaal van die rode stippen op het blad Ze zijn afgelopen "Winter" aangeplant Quote
RobO Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 lijkt me perenschurfthttp://www.houtwal.be/vakartikels/pitfruit/appelschurft-perenschurft.htm Quote
RobO Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 denk het niet, beetje vroeg en ander ziektebeeld; Quote
powerlite Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Neen is geen roest , en nog veel minder schurft.Dit zijn perenpokken , veroorzaakt door de perengalmijt. Ditzelfde item komt elk jaar ettelijke keren terug. zoek maar eventjes op de onderlijnde keywords. Quote
RobO Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 @Powerlite, ja stippen idd hier ziet het ook zo uit, maar er is meer denk ik Quote
Sandro Geplaatst: 20 april 2014 Auteur Geplaatst: 20 april 2014 Perengalmijt.. Komt het boompje er door of moet je bestrijden? Quote
Sandro Geplaatst: 20 april 2014 Auteur Geplaatst: 20 april 2014 Heb daar straks de ergste blaadjes weg geplukt dan bladvoeding gegeven en bestuift met lavameel. Ik hoop dat ik hier mee goed heb gedaan . Ze zien er wel een stuk kaler uit nu Quote
powerlite Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 wegplukken is meestal voldoende.komen snel nieuwe blaadjes bij , boom begint nog maar te groeien.Als het een probleem blijft , kan je spuitzwavel gebruiken , maar vaak komt het snel goed. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.