Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mulchen


lli--n--da

Aanbevolen berichten

Ik breng de mulche meestal aan op het einde van het seizoen als er langzaam aan steeds meer vakken leeg komen te staan. In het seizoen breng ik soms mulche aan rond de planten. Maar niet rond alle planten en meestal alleen bij groenten die groot uitgroeien. Bij de prei, ui, wortel, sla, bietjes, radijs doe ik het niet omdat je daar regelmatig met de schoffel moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik er intussen over gelezen heb, zowel hier op t forum als in boeken, is t het handigst om t idd neer te leggen als t warm is. Om de bodem warm te houden en ook vochtig. Het geeft ook voedingsstoffen af en houd zoveel mogelijk onkruid tegen.

 

Jasmin, gewoon weer een wandeling door t bos, daar ligt mulch genoeg in de vorm van bladeren en met een beetje mazzel boomschorsstukjes Je kan ook alvast hele voedzame mulch voor de herfst maken. Vuilniszak voorzien van kleine gaatjes rondom, met bladeren (afgevallen, niet plukken) vullen, besproeien, dichtbinden en in de schuur/kelder leggen tot gebruik in de herfst. Geen ervaring mee maar uit een boek gehaald.

Stro kan je voor weinig bij de kinderboerderij halen. Hier kost zo'n plak van een strobaal maar € 1,50. En daar kan je genoeg mee bedekken ofwel mulchen. Al gaan de vogeltjes er wel mee aan de haal (daar heb ik hier wel ervaring mee). Het is nu de tijd van nestjes maken dus ze vliegen soms af en aan.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...