Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, weet iemand wat voor vlekken die zijn. Twee van mijn tomaten planten hebben deze, ze staan nog binnen op mijn vensterbank en zijn meer dan een meter hoog en hebben allemaal bloemen. Door ruimte gebrek heb ik ze nog in kleine potten staan.

Graag lees ik jullie mening, alvast bedankt.

Geplaatst:

Zonder foto moeilijk te beoordelen!

Zie ook dit (en vele andere) topics:https://www.moestuinforum.nl/kunnen-jonge-tomaten-al-ziek-worden-t13643.html

Grote planten, kleine potten > Voedsel tekort?? Oplossing: wat grotere pot met nieuwe potgrond.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
Overbemesting kan ook voor zo'n bladverbranding zorgen

"Verbranding" ja, maar niet zozeer dit verschijnsel. De hele plant verdort., schrompelt als het ware weg, als er sprake is van een overdosis mest, met name stikstof. Alle vocht wordt er uit weggezogen door de zouten in de mest.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties, de vlekken waren voor het bemesten. Juist daarom heb ik compost gegeven want ik gebruik makkelijk moestuinmix en deze mix wordt alleen met compost aangevuld. Denken jullie dat ik me zorgen moet maken ?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hallo, hier ben ik weer....mijn tomaten planten dragen bloemen en met sommigen tomaten al. Maar ik merk dat de onderste bladeren GEEL worden en breed langzaam naar boven. Wat kan het zijn? Ze zijn gepot in verse / schoon biologische potgrond en makkelijk moestuin mix. Ik dacht tekort aan voeding dan heb ik compost gegeven zoals eerder gezegd. Naast het compost heb ik deze week klein beetje eco style groenre & kruiden AZ gegeven. Ik weet dat te snel is voor resultaten te zien maar ben erg ongerust om allemaal kwijt te raken, dan alle moeite voor niets.

Hier paar foto's

2014050811350027641399543682.jpg2014050811351668081399543696.jpg roma tomaat in biologische potgrond

2014050811381114631399543776.jpg

2014050811360534821399543785.jpg zuckertraube tomaat

2014050811381114631399543776.jpg2014050811383630661399543856.jpg en deze een roma en makkelijk moestuin mix maar onderste boven ( hangzak)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...