juudje Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Hallo, weet iemand wat voor vlekken die zijn. Twee van mijn tomaten planten hebben deze, ze staan nog binnen op mijn vensterbank en zijn meer dan een meter hoog en hebben allemaal bloemen. Door ruimte gebrek heb ik ze nog in kleine potten staan. Graag lees ik jullie mening, alvast bedankt. Quote
weknow Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Zonder foto moeilijk te beoordelen! Zie ook dit (en vele andere) topics:https://www.moestuinforum.nl/kunnen-jonge-tomaten-al-ziek-worden-t13643.html Grote planten, kleine potten > Voedsel tekort?? Oplossing: wat grotere pot met nieuwe potgrond. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 om foto toe te voegen, zie hier : hoe-een-afbeelding-toevoegen-t10562.html Quote
juudje Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Geplaatst: 25 april 2014 sorry fout gegaan . ik heb eergisteren compost gegeven Quote
Stan Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Lijkt wat op verbranding. Achter glas kan het al snel erg warm worden. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Itoero Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Heb je al bemest?Overbemesting kan ook. Anders is het inderdaad verbranding. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Jorg Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 @Itoero: Overbemesting ziet er anders uit. Quote
Itoero Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Overbemesting kan ook voor zo'n bladverbranding zorgen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
weknow Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Overbemesting kan ook voor zo'n bladverbranding zorgen "Verbranding" ja, maar niet zozeer dit verschijnsel. De hele plant verdort., schrompelt als het ware weg, als er sprake is van een overdosis mest, met name stikstof. Alle vocht wordt er uit weggezogen door de zouten in de mest. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
juudje Geplaatst: 26 april 2014 Auteur Geplaatst: 26 april 2014 Bedankt voor jullie reacties, de vlekken waren voor het bemesten. Juist daarom heb ik compost gegeven want ik gebruik makkelijk moestuinmix en deze mix wordt alleen met compost aangevuld. Denken jullie dat ik me zorgen moet maken ? Quote
juudje Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 Hallo, hier ben ik weer....mijn tomaten planten dragen bloemen en met sommigen tomaten al. Maar ik merk dat de onderste bladeren GEEL worden en breed langzaam naar boven. Wat kan het zijn? Ze zijn gepot in verse / schoon biologische potgrond en makkelijk moestuin mix. Ik dacht tekort aan voeding dan heb ik compost gegeven zoals eerder gezegd. Naast het compost heb ik deze week klein beetje eco style groenre & kruiden AZ gegeven. Ik weet dat te snel is voor resultaten te zien maar ben erg ongerust om allemaal kwijt te raken, dan alle moeite voor niets. Hier paar foto's roma tomaat in biologische potgrond zuckertraube tomaat en deze een roma en makkelijk moestuin mix maar onderste boven ( hangzak) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.