Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

winterwortels met loof en worteltjes, de grond in?


annemoontime

Aanbevolen berichten

Mijn biologische winterwortels, gekocht om te consumeren, zijn na een lange tijd in de groentelade gaan uitlopen, ze zijn inmiddels voorzien van loof en

witte worteltjes aan de zijkanten van de hoofdwortel.Ik vraag me af; als ik ze in de moestuin plant, wat zal er gebeuren? nieuwe wortels of alleen een grote groene plant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk gaat de wortel bloeien en mischien kun je hiervan zaad winnen om te zaaien (wat al leuk is om te proberen), maar meer wortels krijg je denk ik niet, zijwortels vindt ik al bijzonder.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

, wat zal er gebeuren?
zoals Jorieke al zei , de plant gaat in het tweede jaar bloeien. Zelf zaden kweken is een interessante bezigheid. Ik heb tot voor enkele jaren van veel groenten zelf het zaad geteeld maar tegenwoordig doe ik dat wat minder. O.a. ook van wortels en dat is heel goed zelf te doen. Je krijgt in het tweede jaar mooie grote schermen maar je moet even in de gaten houden wanneer de zaden rijp zijn. De schermen drogen dan wat in en de zaden worden bruiner. Omdat niet alles in een keer afrijpt kun je dan het beste bijv. een stuk plastic onder de plant leggen en de schermen goed schudden. Rijpe zaden vallen er uit en dat herhaal je een aantal dagen achter elkaar tot de schermen leeg zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...