Geplaatst: 27 april 201411 j Een roos die al een aantal jaar in een pot (28 liter) staat, heeft krullende bladeren. Het probleem doet zich alleen voor bij de nieuwere bladeren en ik kan in de bladeren niks vinden dat wijst op eitjes of insecten. Wel liep er een zwarte vlieg rond die ik niet zo 1 2 3 kon identificeren. Verder zijn er geen andere ongezonde dingen, zoals vlekjes, op de plant te vinden. Ongeveer twee weken terug is er voor het laatst voeding (korrels) gegeven. Iemand enig idee of er iets aan de hand is en wat de oorzaak kan zijn? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 april 201411 j Nee, geen tekorten aan voeding ofzo. De plant groeit gewoon erg snel.Maar blijvend opgerolde blaadjes wijzen toch echt wel op luis of bladrollers ( verpopping / spinrag na een tijdje ) Mijn pruim heeft er erg last van. Dat zijn luizen. Mijn rozen nú niet, maar ook vaak wél. Is niet super erg ofzo, als het maar niet de overhand neemt. Lekker luchtig plaatsen en zonnig.Toch zal je met een paar dagen iets van insecten zien er in. ( bladrollers )
Geplaatst: 27 april 201411 j Auteur Wat een service zo'n snel antwoord Bit Ik zal het de komende tijd wel even in de gaten houden, heb het wel ookal eens meegemaakt bij een pruim en een appel. Mochten er bladrollers inkomen dan haal ik die er weer uit Maar mooi dat het waarschijnlijk geen ziekte o.i.d. is, ben vrij bang voor rozenziektes omdat die ook kunnen overslaan op de stek van m'n 'diploma-roos' Thnx! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 april 201411 j Heb ook met hetzelfde vraagstuk gezeten, elk jaar weer het terug kerende verschijnsel van omhoog rollende bladeren van de 'perzik'.Na lang zoeken, want je denkt natuurlijk eerst aan een of ander insect bleek het in mijn geval een gebrek aan Kalium te zijn, had dit nooit verwacht, strooi in nu in febr jaarlijks patent Kali sindsdien heeft dit verschijnsel zich niet meer voorgedaan. Misschien valt het te proberen om een extra gift te geven ?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.