Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Ik kan een moestuin bak kopen. Een drie verdiepingen, Ik wou in de hoogste tomaten planten. Zou dit kunnen en hoeveel , de afmetingen van de bak is 100 x 80x 40cm

Dit is de bak.

335511_0_82_marktplaats.jpg

Wat raden jullie me aan om in de middelste en de voorste vak te zaaien of te planten.

Groetjes jessica

Geplaatst:

In zo'n rij kun je hooguit 2 tomatenplanten plaatsen. Meer als het kleine tomatenplantjes zijn en blijven.

De rest kun je gebruiken voor vanalles... Boontjes, sla, kruiden, radijsjes, knoflook... You name it.

Geplaatst:

Wat een leuke bak

Ik denk dat je er wel 3 tomatenplanten in kwijt kunt (ik zou er althans 3 in zetten ) verder alles wat je maar lekker vindt en niet te diep wortelt. Winterwortel of pastinaak e.d. gaat niet , maar Parijse worteltjes (van die kleine ronde) wel. Verder bijv: snijbiet, bietjes, koolrabi, knolvenkel, spinazie, tuinmelde, allerlei soorten sla en snijsla, andijvie, radijs, bladmosterd, palmkool (kun je nu vast opkweken en dan als je tomaten op zijn in de hoogste bak zetten voor winter en voorjaarsoogst), raapsteeltjes, boerenkool, paksoy, bosui en natuurlijk aalerlei kruiden. Alles wat echt hele grote planten geeft zoals courgette en kolen en zo zou ik niet doen die zet ik in grote potten.

Heel veel plezier met kiezen

Geplaatst:

Ja ik was meteen verliefd op deze bak. Je kan deze mooi indelen van hoog naar laag, Ik ben er wel uit dat ik laag blijvende soorten voorin wil en dan de wat hogere in het midden en de hoge soorten zoals de tomaat paprika bovenin.

Ben nu alvast aan het uitzoeken welke zaadjes ik ga zaaien voor de bak. Momenteel te weinig ruimte om me tomaat en me paprika kwijt te kunnen Dus komt goed uit. zouden laag blijvende boontjes of peulvruchten ook kunnen. Groetjes Jessica

Geplaatst:

Weet iemand ook of ik de bak helemaal kan vullen, of alleen in de onderste vak. Volgens mij moeten alle vakken gevuld worden toch.

Geplaatst:

Ja gewoon helemaal opvullen, zal wel een flink pak grond vragen, maar goed dan heb je ook wat. Je zou dus zelfs wat dieper wortelende gewassen kunnen telen. Nog nergens zo'n moestuinbak gezien, waar heb je hem vandaan als ik vragen mag?

Ik ga er van uit dat alle gaten goed gevuld moeten worden.

Wij mannen zijn daar ontzettend goed in.

Praatjes vullen geen gaatjes Impy101

Geplaatst:

Yes de koop is gesloten morgen wordt de bak gebracht. Me handen jeuken, de bak komt van marktplaats 1 km bij ons vandaan.

Geplaatst:

Nieuw kost deze bak 50 euro. Ook krijg ik er nog worteldoek bij. een koopje dus. Voor 15 euro.

Geplaatst:

Ik vraag me af wat ik het beste in me nieuwe bak kan doen kwa tuinaarde. Ik heb zo i zo nog compost staan en mestkorrels. Wat is een goede verhouding hoeveel tuinaarde hoeveel compost mestkorrels. Groetjes jessica

Geplaatst:

En hoe kan ik het worteldoek het beste vastmaken , met spijkers of met een niettang.

Geplaatst:

Jessica gooi geen tuinaarde er in. Gooi potgrond er in. Tuinaarde is meer bedoeld voor het ophogen van je tuin (vaste grond). Het is niet bepaald geschikt om in een bak te gooien.

Geplaatst:

Hoi gelukkig was ik nog niet zover. Dus gooi ik er potgrond in met gedeelte compost maar ik twijfel hoeveel compost ik denk dat er in de bak rond de 120 a 140 liter ingaat. De bak is net gebracht. Wat is handig de bak is wel al behandeld met lijnolie of zo iets. Werkt dit goed tegen vocht of kan ik beter de buitenkant beitsen. De binnenkant wou ik niet doen wegens schadelijke stoffen die dan in de potgrond trekt. eerst wil ik de worteldoek in de bak maken met een niet pistool. Dan de rest.

Geplaatst:

De meeste zakken potgrond hebben al genoeg voeding voor 6 weken (sommige zelfs meer). Later kun je altijd meer toevoegen in de vorm van korrels of een vloeibaar goedje voor bij het water.

Wat betreft het lakken: de buitenkant kun je doen ja. Ik persoonlijk zou het niet duurder maken dan het al is. Als het al maanden/jaren in de regen heeft gestaan zoals hij nu is dan zou ik het zo laten.

Geplaatst:

De moestuin bak is zo goed als nieuw en is nog niet in gebruik genomen. En wou eigenlijk wel een tijdje plezier van de bak hebben. Dus ga ik de buitenkant toch beitsen in een lichte beits kleur ik herinderde me net dat ik nog donkere beits heb staan kost geen geld dan.

Geplaatst:

Hoi

Is Cocospeat te kopen bij de praxis , weet iemand dit.

Morgen ga ik potgrond kopen.

Geplaatst:

Als je rechtsboven in de zoekfunctie de woorden : "grondmengsel bakken " intypt , krijg je tal van topics waar je die vraag kunt stellen , of lezen wat anderen al eerder daarover gezegd hebben.

Geplaatst:

Het is prima dat iedereen meer de zoekfunctie moet gebruiken en al, maar hoe meer topics met andere titles en content, ook al is het hetzelfde onderwerp dat meerdere keren is besproken, hoe meer mensen terecht zullen komen op deze website via zoekmachines. Long live SEO.

Screen:

screen.jpg

Je zou Jessica nu juist moeten bedanken. Dankzij haar staat deze website nu op plaats #1 voor een behoorlijk nuttig onderwerp, ookal bestond er al een soortgelijke topic.

Geplaatst:

Ik wil Jessica ook best wel bedanken hoor

Waar een zoekfunctie voor bedoeld is, is dat je terecht komt waar je naar zoekt. De "wat kan ik hier in kwijt - vraag " gaat in dit geval dus over hetgeen je in die ( of een soortgelijke ) moestuinbak kwijt kan.

Terwijl de bak vullen met een grondmengsel een ander topic is.

Het is alleen maar dat ik daar op wijzen wil, dat daar ook topics over zijn.

Dat heet ook wel : probeer on topic te blijven. Het "on-topic" blijven is gekoppeld aan de topic-vraag. De openingspost en zijn titel. En die is gekoppeld aan onze zoekmachine, en ook aan google.

Elk topic wat je opent verschijnt een dag later op nr 1 in google als je op die vraag zou zoeken. Is het wel handig als de info die je daarna daar krijgt, ook dáár over zou gaan.

Vandaar.

Geplaatst: (aangepast)
Het is prima dat iedereen meer de zoekfunctie moet gebruiken en al, maar hoe meer topics met andere titles en content, ook al is het hetzelfde onderwerp dat meerdere keren is besproken, hoe meer mensen terecht zullen komen op deze website via zoekmachines. Long live SEO.

Screen:

afbeelding

Je zou Jessica nu juist moeten bedanken. Dankzij haar staat deze website nu op plaats #1 voor een behoorlijk nuttig onderwerp, ookal bestond er al een soortgelijke topic.

niet helemaal waar.

google sorteert de resultaten ook naar interesse van de gebruiker. wanneer iemand anders dezelfde zoektermen invult kan de volgorde anders zijn.

jij bent al eens eerder op het moestuinforum geweest? dan vind je deze posten vast ook interessant. (heel simpel uitgelegd, er zijn honderden factoren die de volgorde van resultaten beinvloeden)

bij foto's hetzelfde. zoek je op een foto dan komen je eigen geposte foto's ook naar boven.

terwijl iemand anders jou foto's pas veel later of helemaal niet tegen komt.

edit: sorry bit nu ga ik ook offtopic

aangepast door Gast

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...