Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

IMG294674281398952000.jpgIMG294819141398952016.jpgIMG295011721398952031.jpgIMG295134011398952046.jpg

Hallo allemaal,

Na jaren alleen maar kalebassen en zonnebloemen gezaaid te hebben ben ik een paar jaar geleden begonnen met het zaaien van kruiden (en bloemen). Van mijn fouten leerde ik (te nat, veel te veel zaadjes in een bakje, niet tijdig overpotten etc.) en nu ben ik verslaafd Gelukkig hebben we een uitzonderlijk mooi begin van het jaar gehad, dus kon ik al vroeg beginnen met zaaien binnen en heb ik daar nu buiten al plezier van.

Dit jaar gaat mijn hele tuin op de schop (lees: grote verbouwing: bomen eruit, coniferen eruit, veranda en nieuw straatwerk) Dit jaar zaai, plant en oogst ik veelal in potten.

Ik probeer een collectie op te bouwen van zoveel mogelijk muntsoorten. Dankzij Bit en Riekie ben ik al aardig op weg. But the sky is the limit..... Verder wil ik vooral veel kruiden kweken (verschillende soorten peterselie, bieslooks, verschillende basilicums, kervel, marjolein, verschillende soorten thijm, kamille, salie, lievevrouwebedstro), eetbare bloemen (zoals oostindische kers) en geurige planten/bloemen die in de thee gebruikt kunnen worden. (bijvoorbeeld citroenverbena).

Zoveel mogelijk wil ik de kruiden/bloemen en vooral munt gaan gebruiken, dus ben ik ook zeer geïnteresseerd in de recepten op dit forum. Want wat is er nu leuker om met een schaar je eigen tuin in te gaan en vers te kunnen knippen. (Vorig ontdekt hoe ik zaad kon oogsten en van verschillende kruiden/bloemen heb ik nu weer gezaaid uit eigen voorraad).

Om de potten wat overzichtelijk neer te zetten heb ik wat houten plantenrekken tegen een zonnige muur laten maken. Potten erin en genieten maar .

Elke dag ben ik blij in mijn tuin hoe het groeit en bloeit...en het gaat alleen maar leuker en lekkerder worden qua geur en smaak.

Groeten uit Apeldoorn.

Geplaatst:

Ziet er goed uit

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

"Roos allemaal roos ... die potten in mijn tuin" Frans Bauer zou er zo een liedje over zingen zo vrolijk wordt je van jouw moestuin. Heel mooi, en welkom hier.

Geplaatst:
  • Auteur

image73071398963664.jpg

Het is niet allemaal pretty in pink

Geplaatst:
Geplaatst:

Welkom, mooie tuin, al erg zomers met dat rose!

Geplaatst:

Welkom, ziet er gezellig uit. Een kleur valt wel op, heb je iets met die kleur?

Geplaatst:

Mooi hoor! Ik snap je helemaal met die kruiden, ben zelf ook aan het sparen geslagen en heb van de week bij Bastin nog wat muntsoorten gekocht. Misschien kunnen we ruilen zodra ik wat ruilmateriaal heb! ziet er goed uit hoor

Alles wat je aandacht geeft groeit!

Geplaatst:
  • Auteur

Wat een warm welkom

Nee, ik heb niet iets speciaals met roze. Het grootste gedeelte van mijn tuinpotten zijn terracotta (nog niet te zien, omdat die vol planten en bloemen staan).

Maar mijn zaailingen, kruiden en muntcollectie slaan zo goed aan dit jaar, dat ik naar een goedkope oplossing zocht. Terracotta potten zijn prijzig, weliswaar goed te vinden via Marktplaats. Bij de Action kwam ik deze roze potten tegen voor 1,09 per stuk. Gaatje erin geboord en huppatee al het nieuwe dit jaar in deze potten. Voor een euro heb niet hetzelfde formaat terracotta. Als het schip met geld ooit nog eens binnenkomt.....

In mijn tuin wordt ook geleefd (met 2 puberzonen), ik sta bekend als rommelig en chaotisch en zo creëer ik toch iets van een orde en een vleugje vrouwelijkheid tussen die mannen, lollerdielol

Geplaatst:
  • Auteur

Hi Kim412, Mijn muntcollectie is ook enorm toegenomen. Ik had zelf een paar soorten, heb via het forum hier ook nog een aantal soorten bemachtigd en... ja.... ook een grote doos met o.a. muntplanten besteld bij Bastin. De muntplantjes van Bastin zijn nog klein, maar ik wil zeker met je ruilen en afknippen van de soorten die al wel flink aangeslagen zijn: appelmunt, bananenmunt, aardbeienmunt, chocolademunt, Marokkaanse munt, gembermunt, basilicummunt etc.

Ik heb ervaren dat dat makkelijk per post gaat!

Geplaatst:

Zou het door de kleur komen die prijs?

Veel moestuinforum plezier.

Geplaatst:
  • Auteur

Voor hetzelfde bedrag zijn de potten ook in het paars of limegroen te koop bij de Action.

Als je echter bij Intratuin, Hema, Xenos kijkt betaal je het dubbele cq driedubbele voor gekleurde potten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic