Geplaatst: 11 mei 201114 j Ja die zoekfunctie moet je even door hebben maar de meeste onderdelen zijn te vinden onder de categorie: druppelbevloeiing Als je nog geen PE slang ( ... euro) en/of ponsprikker (rond de 9-10 euro) in huis hebt is dit de beste optie voor je:Tileenslang Met Capilairen Heb je alleen nog een eindstop, kraantje en eventueel een tstuk en/of bocht nodig. Om te bestellen moet je een mailtje sturen met de onderdeel nrs en aantal.
Geplaatst: 11 mei 201114 j "Tileenslang Met Capilairen" is kant en klaar? ook handig, wel duur.????. maar dat zal de andere optie ook wel zijn voor een niet te groot deel.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 21 mei 201114 j Nog even een toevoeging aangaande het filteren van het water om te voorkomen dat de drupperlaars verstopt raken. Op een vijverforum las ik de tip dat je met panty's fijne deeltjes uit het water kunt filteren. 60 denier schijnt minimaal nodig te zijn om met een panty fijne deeltjes uit het water te filteren. Ik heb een panty met 80 denier uit de kast gepikt. Maar ja, als je dan na het bijvullen van dat schone water vergeet de tank weer af te sluiten dan zit je weer met muggenlarven in het water
Geplaatst: 25 mei 201114 j http://www.meeuwse-goes.com/webshop/show/product/tileenslang-met-capilairen Tileen 20 Mm Met Capil. Op 25.0 Cm P/mtr Zitten er dan 4 op 1 meter? om de 25cm een duppelaartje?? lees ik dat zo goed? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 25 mei 201114 j Ik interpreteer het als om de 25 cm een druppelaar, ik zou dus die andere nemen. Ik heb om de 18 cm gaatjes geponst. Hoeveel meter heb je nodig want als het maar een paar meter is zou ik eerst even bij de lokale growshop kijken (geen verzendkosten).
Geplaatst: 25 mei 201114 j ja het gaat om een paar meter. Zal binnenkort sowieso even goed bij het tuincentrum kijken, en als ze het daar niet hebben bij dat wat jij zegt... moet ik wel even zoeken waar dat zit maar zal wel goedkomen. Die verzendkosten zijn idd. niet zo leuk, als je totale prijs nog zelfs goedkoper is dan die verzendkosten... > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 13 augustus 201114 j Auteur Verdere uitbreiding met een Gardena watertimer T 1030 Card.Deze besteld bij Redcoon. Dit is de enige die werkt zonder waterdruk. Hozelock heeft geen die werkt zonder waterdruk. Nu nog op zoek naar een in-line filter die werkt zonder waterdruk.Heb er wel betaalbare gevonden maar daar zit een drukverlagend ventiel in.Twijfel of dit werkt zonder waterdruk.
Geplaatst: 13 augustus 201114 j Is er dan geen digitale watertimer om zonder druk te werken? Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Geplaatst: 13 augustus 201114 j Auteur Nee, minimum is 0.5, dan moet je vat minstens op 5 meter hoogte staan of hoger
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Auteur Iemand al zo een inline filter gebruikt vanuit een watervat en dat het nog werkt.Dus niet teveel drukverlies?Het gaat over deze https://www.growshoponline.nu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=610&category_id=62&option=com_virtuemart&Itemid=14
Geplaatst: 14 augustus 201114 j Zal wel werken toch? Toen ik mijn druppelsysteem ging bouwen heb ik me eerst wat ingelezen en in veel van die gravity drip irrigation systeem hangt gewoon zo'n filter. Die systemen stonden vaak wel wat hoger dan die van jou en mij. Geen idee wat het met de waterdruk doet, kan er helaas ook weinig over vinden (zowel in NL als EN).Zo'n filter stond oorspronkelijk wel op mijn bestellijst maar op aanraden van jou er weer afgehaald
Geplaatst: 15 augustus 201114 j Auteur Antwoord gehad van Growshoponline, ze werken zonder waterdruk.
Geplaatst: 15 augustus 201114 j Auteur De reden dat ik een filter wil plaatsen is omdat ik gemerkt heb dat ik zand mee oppomp. In de tonnen ligt er al een laagje, niks ergs had ik gedacht. Doch nu duurt het langer eer een ton leeg is.Dit komt denk ik dat doordat in de serre's de PE leiding een gedeelte is ingegraven en dus lager ligt, en daar zit volgens mij zandophoping.Want de cappilairen zijn niet verstopt.Zal pas uitsluitsel geven hoeveel zand erin zit als ik alles demonteer na seizoen. Ga ook de tonnen een stuk verhogen, dat ze nog comfortabel te vullen zijn. Heb ook gaffel filterzakken van 200 micron besteld, waarlangs ik eerst de tonnen vul vanuit de waterput met de benzinnepomp.
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Als je de tonnen bv zelf hoger maakt krijg je dan ook niet meer druk.Ik geef ma een voorbeeld.Als je de bovenkant er af zaagt en dan daar 3 tonnen op vast maakt krijg je dan ook niet meer druk?Dit is een voorbeeld ea. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Auteur Is niet relevant, want door hoge tonnen heb je wel hogere waterduk, maar bij zakken van de waterspiegel zakt ook navenant de druk.Dus door hoger te plaatsen hogere druk tot laatste druppel.Zie dit verschijnsel zeer goed bij de 210 liter ton, die is hoger dan de rest.
Geplaatst: 17 augustus 201114 j Auteur Ik heb mijn bestelling hier gedaan: http://www.meeuwse-goes.com/webshop is een groothandel voor de professionele teelt maar levert ook aan particulieren Heb je je daar dan geregistreerd of gewoon gaan afhalen. Heb al 2 keer er geregistreerd en geven geen antwoord.
Geplaatst: 20 augustus 201114 j Auteur Tot op vandaag nog geen reactie gehad.Ofwel verkopen ze daar niet graag of zijn ze over de kop gegaan. Heb wat ik nodig had maar op een ander gehaald. De filter 100 micron en Watertimer van Gardena werken perfect zonder drukverlies.
Geplaatst: 20 augustus 201114 j Bors, Ik heb mijn bestelling gemaild en had binnen een uur antwoord (en de volgende dag in huis) maar dat is natuurlijk al weer een tijdje geleden.Vreemd dat ze je geen wachtwoord toesturen als je registreert
Geplaatst: 21 augustus 201114 j Auteur Vandaag ook de filters op de regenton 210 liter van de grote serre en die van 80 liter op de tunnelserre geplaatst. Ineens de PE leidingen laten leeglopen door eindstop af te draaien, er kwam heel wat slik uit van zand op te pompen.Nu lopen ze weer sneller leeg de tonnen Morgen de inwendige filter er eens uit halen en zien wat die allemaal tegenhoud met 100 micron.
Geplaatst: 21 augustus 201114 j Ik ga de filter volgendjaar installeren (misschien ook de timer), tot nu toe valt het erg mee met het aantal verstopte druppelaars maar als het zo ver is kom je er pas laat achter.
Geplaatst: 25 augustus 201114 j Auteur Nu eindelijk reactie gehad van Meeuwse.Ze hadden niet begrepen dat ik iets wilde bestellen De filter werkt formidabel. Vandaag deze eruit gehaald, in de filter zat wat bruin fijn slikzand dat mee opgepompt was. Dus het filtert zoals ik het wilde. Vandaag zijn de bestelde filtersokken van 200 micron aangekomen. Via deze sokken ga ik eerst het water inpompen als eerste filtering. Morgen moet ik net water pompen, komt dat net prima uit
Geplaatst: 1 september 201114 j Wij hebben zins kort een hobbykas gekocht en ik ben van plan om dit systeem te gebruiken.Ook erg handig! en heeft een timer;) Zie linkhttp://cgi.ebay.nl/GARDEN-ALLOTMENT-SOLAR-POWER-IRRIGATION-PUMP-SYSTEM-KIT-/230609353844?pt=UK_Home_Garden_GardenEquipment_HandTools_SM&hash=item35b1637c74#ht_7544wt_907 Groetjes SnowRabbit
Geplaatst: 1 september 201114 j Ja ziet er ook goed uit maar lijkt me minder uitbreidbaar zoals de watertimer van Borsalino. Het is wel een hele set als ik het goed zie met leidingen enzo. Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Geplaatst: 1 september 201114 j Ik heb het uit engeland gehaald. Ik heb het vandaag ook net binnen gekregen! het ziet er erg goed uit.Extra slangen en druppelaars kun je bij hem zo bestellen. Uiteraard zit je wel met de maximale capaciteit van de pomp. Oja! het is inderdaad een hele set met standaard 15m slang en druppelaars.Voor een kleine meerprijs krijg je 30m slang en extra druppelaars.
Geplaatst: 1 september 201114 j Wanneer sluit je het aan om eens te horen of het goed lukt. Lijkt me wel interessant Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.